ارتش اسرائیل: ۶۰۰۰ بمب از شنبه گذشته تاکنون بر روی غزه ریخته شده

*بی بی سی:ارتش اسرائیل: ۶۰۰۰ بمب از شنبه گذشته تاکنون بر روی غزه ریخته شده

سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل گفته است که از زمان آغاز درگیری‌ها در روز شنبه گذشته ، حدود ۶۰۰۰ بمب توسط اسرائیل بر روی غزه ریخته شده است.دانیل هاگاری در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس این خبر را به همراه ویدیویی منتشر کرده که نشان می دهد ساختمانی در محاصره دود و انفجار است.او گفت که این مواد منفجره تا ۴۰۰۰ تن وزن دارند.

وزارت بهداشت فلسطینی مستقر در نوار غزه روز پنجشنبه ۲۰ مهر (۱۲ اکتبر) اعلام کرده که در ظرف شش روز گذشته ۱۳۵۴ فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه کشته شده‌اند. طبق داده‌های این نهاد اداری فلسطینی ۶۰۴۹ نفر مجروح شدند. مقام‌های اسرائیلی نیز گفتند از زمان شروع حملات تروریستی حماس به این کشور ۱۲۰۰ تن از جمله۲۲۰ سرباز این کشور کشته شدند. ۲۷۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

*آمار قربانیان حمله روز شنبه حماس به نقاط مرزی اسرائیل به ۱۳۰۰ نفر افزایش یافته است. اکثر کشته‌شدگان افراد غیرنظامی بودند که در حمله افراد مسلح حماس به خانه‌هایشان و یک فستیوال رقص جان دادند.

*دویچه وله:اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، جمهوری اسلامی را هم “تا حدی” مسئول حمله سازمان تروریستی حماس به اسرائیل دانسته است.

*حمله به فرودگاه‌های دمشق و حلب؛ رویترز به نقل از منابع: هدف اسرائیل اختلال در خطوط تدارکاتی ایران بود

پیشتر گزارش دادیم که تلویزیون دولتی سوریه از بمباران فرودگاه‌های دمشق و حلب خبر داده است. گزارش‌ها از تعلیق فعالیت هر دو فرودگاه حکایت دارد.

برخی منابع به رویترز گفته‌اند هدف از حمله به این دو فرودگاه اختلال در خطوط تدارکاتی ایران به سوریه بوده است.

در گزارش رسانه‌های سوری اشاره‌ای به تلفات فرودگاه دمشق نشده است. رسانه‌های ایران می‌گویند باند فرودگاه فرودگاه دمشق بمباران شده است.

تلویزیون دولتی سوریه می‌گوید حمله به فرودگاه حلب علیرغم خسارات مادی، تلفات انسانی به جا نگذاشته است.

اسرائیل در سال‌های گذشته بارها مناطقی از سوریه از جمله فرودگاه‌های این کشور را هدف قرار داده بود. تل‌آویو بارها اعلام کرده بود که اجازه نخواهد داد ایران از سوریه برای تهدید اسرائیل استفاده کند.بمباران فرودگاه‌های دمشق و حلب در حالی انجام شده که وزیر خارجه ایران ساعتی پیش عازم عراق شد. او قرار است در ادامه سفرش به لبنان و سوریه برود.

*درخواست مصر از اسرائیل برای توقف حمله به نزدیکی گذرگاه رفح.مصر می‌گوید گذرگاه رفح برای خروج ساکنان غزه باز است.وزارت خارجه مصر از اسرائیل خواست حملات موشکی به نزدیکی این گذرگاه را متوقف کند؛‌ چراکه ادامه این حملات،‌ باز نگهداشتن آن‌را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …