جنگ شدید در موصل

براساس گزارشها از موصل در عراق در طول شب گذشته درگیری شدیدی بین نیروهای عراقی و ستیزه‌جویان موسوم به دولت اسلامی (داعش) در جریان بوده است.

نیروهای داعش هنوز کنترل برخی از محله‌های منطقه قدیمی موصل را در اختیار دارند و نیروهای عراقی در تلاشند تا آنها را از آخرین سنگرهای خود بیرون کنند.

به گفته یکی از خبرنگاران بی بی سی در موصل هلی‌کوپترهای توپدار و توپخانه مواضع داعش را در این محله‌ها مورد حمله قرار داده‌اند.

مقامات نظامی عراق می‌گویند که نیروهای داعش تلاش کردند تا دستکم در دو مورد با استفاده از حملات انتحاری به نیروهای عراقی حمله کنند.

به گفته نیروهای امنیتی اکنون آخرین نفرات داعش در منطقه‌ای به وسعت دو کیلومتر مربع محدود شده‌اند.

هزاران نیروی امنیتی عراقی به همراه پیشمرگه‌های کرد، شبه‌ نظامیان شیعه و قبایل عرب سنی با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا و مشاوران نظامی آنها از اکتبر سال گذشته میلادی (حدود ۸ ماه پیش) عملیات تصرف مجدد موصل را آغاز کردند.

دولت عراق در ژانویه سال جاری (۲۰۱۷) (شش ماه پیش) آزادی کامل بخش شرقی موصل را اعلام کرد، اما بخش غربی این شهر هنوز به کنترل کامل نیروهای عراقی درنیامده است.

یکشنبه ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) فرماندهان عراقی با حمله نیروهای مقابله با تروریسم به همراه نیروهای محلی و ارتش به بخش قدیمی شهر موصل از آغاز “فصل نهایی ” عملیات پس گرفتن موصل خبر دادند.ارتش عراق گفته که ظاهرا بیش از ۳۰۰ پیکارجوی داعش در شهر باقی نمانده‌اند. این در حالی است که در شروع این عملیات حدود ۶ هزار پیکار در موصل بودند.ارتش آمریکا پیشروی‌های نیروهای عراقی را تایید کرده، اما گفته که هنوز موصل به طورکامل از داعش پس گرفته نشده است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

اتحادیه عرب خواستار اعزام نیروهای حافظ صلح به نوار غزه شد

اتحادیه عرب روز پنجشنبه ۱۶ مه در آغاز نشست خود در منامه خواستار اعزام نیروهای …