جهان باید به حمایت از مردم افغانستان برخیزد

بار دیگر مردم افغانستان، زنان و کودکان، جوانان و کل مردم زجر کشیده گرفتار یکی از وحشی ترین حکومت هایی شده اند که بشر معاصر بخود دیده است. بیست سال دول غربی و در راس آنها دولت آمریکا در این کشور زمام امور را در دست داشتند اما حکومتی عقب مانده، اسلامی و قومی سازمان دادند و همزمان طالبان را پر و بال دادند و سرانجام با همراهی دول ارتجاعی منطقه دوباره آنرا به جان مردم انداختند.

با قدرت گیری طالبان میلیون ها نفر از ترس فراری شدند، دختران از دانشگاه ها بیرون رانده شدند، زنان و دختر بچه ها را وادار کرده اند به ازدواج اجباری با افراد طالبان درآیند، فعالین سیاسی و فعالین رسانه ای دست به فرار زده اند، آرایشگاه های زنانه و تفریح گاهها بسته شدند، حتی تصاویر زنان بر روی دیوارها را محو کردند و بلافاصله شروع به نابود کردن هر آنچه نشانی از مدنیت و یا رنگی زنانه داشت کردند. فضایی از ترس و وحشت بر این کشور حاکم شده است. دستاوردهای اندک زنان و مردم که به بهای زیادی بدست آمده بود، جای خود را به توحش تمام عیار طالبان و حاکمیت اسلام سیاسی داده و این هنوز شروع فاجعه است.

اما آنچه افغانستان امروز را متمایز میکند وجود طیف وسیعی از زنان و مردم آزاده است که زیر بار امارت اسلامی طالبان و قوانین عصر حجر آن نمیروند. شعار امارت اسلامی نمیخواهیم که در تظاهرات های گسترده مهاجرین افغانستانی در ایران و آلمان و آمریکا و سویس و سایر کشورها شروع شده است عمق نفرت مردم را از حکومت اسلامی و قوانین اسلامی نشان میدهد. مردم افغانستان حکومت مذهبی و قومی نمیخواهند، آزادی و رفاه و امنیت میخواهند، مدنیت میخواهند، میخواهند مثل انسان زندگی کنند و از چنگ وحوش اسلامی و کلیه نیروهای مرتجعی که در چند دهه گذشته اینهمه فاجعه به سر مردم آورده اند رهایی یابند. باید با تمام قوا به یاری آنها برخاست. باید به تجمعات اعتراضی که در کشورهای مختلف شروع شده است پیوست و تظاهرات های بزرگتر و بیشتری در سراسر جهان سازمان داد. دول غربی و نهادهای بین المللی را باید زیر فشار گذاشت که از به رسمیت شناسی طالبان خودداری کنند. مردم ایران که در حال شکل دادن به انقلاب علیه سر مار اسلام سیاسی هستند بویژه میتوانند نقش مهمی در داخل و خارج ایران در تقویت جنبش نوینی که توسط مردم افغانستان شروع شده است ایفا کنند.

حزب کمونیست کارگری با تمام وجود از اعتراضات بحق زنان و مردم افغانستان حمایت میکند و مردم آزاده ایران و جهان را، فعالین حقوق زن، مدافعین سکولاریسم و مخالفین جنبش اسلام سیاسی، سازمان های کارگری و کلیه سازمانها و شخصیت های آزاده و انساندوست را به حمایت فعال از مردم افغانستان در مقابله با حکومت وحشی اسلامی طالبان فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷ اوت ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

پلیس قم:به صاحبان١٥٠پیام رسان در عرصه کسب و کارهای خانگی، اصناف افراد معروف و… تذکر داده شد

قم نیوز،سرهنگ فرزادپور رییس پلیس فتای استان گفته است: به 150 صفحه کسب و کارهای …