حجاب کودک ممنوع!

در خبری که سایت تارنگار حقوق بشر ایران روز ۴ دی ۱۳۹۶ منتشر کرده آمده است: “رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایران روز جاری از احضار ورزشکار ده ساله بنام کیانا عبدی پوربه کمیته انضباطی خبر داده که اخیرا عکس بی حجاب او در یک مسابقه خارج از کشور منتشر شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، زهرا اینچه درگاهی با اشاره به تشکیل پرونده برای کیانا عبدی پور، ژیمناست ده ساله، به دلیل بی حجابی در یک مسابقه خارجی گفت: “ما به هیچ وجه این اقدام را تأیید نمی‌کنیم و طبیعتاً این اقدام حرکتی شایسته‌ برای جمهوری اسلامی ایران و دختر ایرانی نیست.”

به‌گفته رئیس فدراسیون ژیمناستیک این سفر توسط خانواده دختر انجام شده و پدرش در این مسابقات در کنار دختر حضور داشته است.

فرشید عبدی‌پور، پدر کیانا که خود رئیس هیئت ژیمناستیک شهرستان فردیس است در این‌باره گفته است: “این عکس‌ها مربوط به مسابقه کوالالامپور نیست و دختر من به تمریناتی در کشور ارمنستان رفته بود. سفر ما به ارمنستان خانوادگی بود. در همان حال مسابقاتی در کوالالامپور و با حضور دختران کرجی و با حضور رئیس هیات ژیمناستیک استان ایلام انجام شد. ما هم قرار بود به این مسابقات برویم، اما منصرف شدیم. عکس‌ها را از گوشی من برداشته‌اند و من نمی‌دانم چه عکس‌هایی منتشر شده است. دختر من اصلاً به مالزی نرفته و می‌توانم با پاسپورتش آن را ثابت کنم. تمرینات ارمنستان نیز به صورت مجزا و در دو سالن برگزار شد و این عکس‌ها بعد از پایان تمرینات و با حضور مربیان خارجی گرفته شده است. سفر شخصی من به کسی ربطی ندارد. آنجا مسابقه نبود و دخترم تمرین کرد ‌.”

………….

سخنان رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایران و همچنین اظهارات مربی کیانا، بنام زهرا اینچه درگاهی در توجیه قوانین اسلامی ضد کودک فاقد ارزش است. حجاب بر سر کود ک کردن باید ممنوع شود.

آنگونه که فرشید عبدی پور پدر کیانا بیان کرده است، حتی اگر این سفر و شرکت در تمرینات ژیمناستیک خصوصی و خانوادگی هم نمیبود باز هم حکومت اسلامی، فدراسیون ورزش و مربی کیانا در ایران حق ندارند چه در صحن مسابقات، چه در هر جای دیگری کیانا عبدی پور و دیگر کودکان را وادار به پوشش حجاب اسلامی کنند.

قوانین اسلامی ضد زن و ضد کودک حکومت مجاز نیست در امر خصوصی سفر افراد کندوکاو کند. تحمیل حجاب بر سر کودک مطلقا باید ممنوع شود. کیانا عبدی پور و هم سن و سالان وی باید بتوانند استعدادها، توانایی ها و خلاقیت های ورزشی خود را منطبق با معیارهای متمدنانه و شناخته شده قرن بیست و یک در مدارس، در باشگاه ها، سالن ها و مسابقات ورزشی داخل و خارج کشور شکفا کنند.

حکومت اسلامی حاکم بر ایران و فدراسیون ورزش میکوشند خلاقیت و توانایی های ورزشکاران را بدلیل قوانین ارتجاعی اسلامی و یا بخاطر مواضع “ضد اسرائیلی” و غیره از محتوای واقعی و جهانشمول خود تهی سازند. نباید اجازه داد که قوانین اسلامی و ضد کودک این حکومت، شایستگی ها، حقوق، حرمت و کرامت انسانی ورزشکاران و بخصوص کودکان وثیقه تداوم و موقعیت ارتجاعی مشتی از گور برخاسته  قرار گیرد.

 

عبدل گلپریان

 

۴ دی ۱۳۹۶

۲۵ دسامبر ۲۰۱۷

اینرا هم بخوانید

احضار ۱۰۰ نفر از فعالین مدیای اجتماعی – عبدل گلپریان

مندرج در ژورنال شماره ۷۸۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …