حرکت با اتوبوس‌های چراغ روشن، در حمایت از «رضا شهابی» فعال کارگری

رادیو آمریکا:تعدادی از رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد تهران به یاد رضا شهابی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران که در زندان در اعتصاب غذا به سر می‌برد، با چراغ روشن رانندگی کردند.

گزارش‌ها و ویدئوهایی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده است حکایت از آن دارد که برخی از رانندگان اتوبوسرانی تهران روز چهارشنبه ۲۲ شهریور در حمایت از رضا شهابی با چراغ روشن و سرعت پایین رانندگی کردند.

حضور ماموران امنیتی در خط ویژه و فشار بر رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه رانندگان خطوط BRT علیرغم فشار عوامل مدیریت برای حمایت از آزادی کارگر زندانی حق طلب رضا شهابی امروز ۲۲ شهریور با چراغ روشن وسرعت ۲۰ کیلومتر حرکت کردند.

رضا شهابی، عضو سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران که سال ۸۹ بازداشت و به شش سال زندان محکوم شد، پس از چهار سال زندان برای درمان و جراحی به مرخصی رفت اما با پایان یافتن محکومیت او، دادستان اعلام کرد که پنج ماه از مرخصی درمانی او غیبت محسوب شده و باید برای سپری کردن آن به زندان بازگردد.

همچنین دادگاه مرداد ماه امسال به همسر او اعلام کرد که آقای شهابی به یک سال دیگر زندان محکوم شده و باید روی هم رفته ۱۷ ماه دیگر در زندان باشد.

آقای شهابی در اعتراض به محکومیت مضاعف و پرونده سازی علیه خود، بیش از یک ماه است که در زندان رجایی شهر کرج دست به اعتصاب غذا زده است.

یک روز پیش از حرکت حمایتی رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، پنج سندیکای کارگری فرانسه با همراهی سازمان عفو بین‌الملل در این کشور، در نامه‌ای از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه خواستند برای حفظ جان رضا شهابی دخالت کند.

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری نیز در بهمن سال گذشته در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی، بازگشت آقای شهابی به زندان را به معنای «نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر» دانسته و خواستار پایان آزار او شده بود.

اینرا هم بخوانید

رویترز: تصاویر ماهواره‌ای بیانگر توسعه فعالیت «دو مرکز موشک‌ بالستیک» در ایران است

تصاویر ماهواره‌‌ای تازه حاکی از «ساخت و ساز چشمگیر» در دو مرکز مهم موشک‌ بالستیک …