حزب‌الله کشته شدن حسن نصرالله را تایید کرد

حزب‌الله لبنان کشته شدن حسن نصرالله را تایید کرده است. کمی پیش از آن ارتش اسرائیل اعلام کرد حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان کشته شده است. در بیانیه‌ای که ارتش اسرائیل در شبکه ایکس منتشر کرد گفته شد که «حسن نصرالله دیگر نمی‌تواند جهان را به وحشت بیندازد.» اسرائیل عصر و شب گذشته حملات سنگینی به بیروت کرد و گزارش شد که حسن نصرالله هدف این حملات بود. آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در پیامی بدون اشاره به حسن نصرالله از همه مسلمانان خواسته تا به مردم لبنان و به حزب‌الله کمک کنند. بی بی سی

*رادیو فردا:حزب‌الله لبنان می‌گوید که حسن نصرالله به «کاروان شهدای کربلا پیوسته و این‌گونه مسیر نورانی و الهی خود در راه انبیاء ادامه داد».

در بیانیه این گروه آمده است: «نصرالله به آرزوی دیرینه‌اش رسید و همراه همرزمان شهید خود این مسیر را ۳۰ سال رهبری کرد. شهادت او را به امام زمان، امام علی خامنه‌ای، ولی امر مسلمین جهان، و مراجع عظام، مجاهدان، مومنان و امت اسلامی و مردم لبنان و جهان اسلام تسلیت عرض می‌کنیم».

ارتش اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که حسن نصرالله را در جریان حمله نظامی روز جمعه به منطقه ضاحیه لبنان کشته است.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است که تلویزیون المنار وابسته به این گروه شبه‌نظامی پس از اعلام خبر مرگ رهبر خود، اقدام به پخش قرآن کرد.

در همین حال، گروه افراطی حماس که در فهرست تروریستی ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار دارد، برای مرگ حسن نصرالله اعلام عزاداری کرد.

این گروه، کشته حسن نصرالله توسط اسرائیل را «یک اقدام تروریستی بزدلانه» خوانده است.

حزب‌الله لبنان یک گروه شبه‌نظامی و در عین حال یک حزب سیاسی است که بخش بزرگی از جنوب لبنان را تحت کنترل دارد.

ایالات متحده حزب‌الله را یک سازمان تروریستی می‌داند، اما اتحادیه اروپا شاخهٔ نظامی آن را در فهرست سیاه خود قرار داده و شاخهٔ سیاسی‌اش را تروریستی نمی‌داند. شاخه سیاسی حزب‌الله در پارلمان لبنان هم نمایندگانی دارد.

اینرا هم بخوانید

رادیو فردا به نقل از رویترز:خامنه‌ای «به مکان امن منتقل شد»

خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از منابع خود خبر داد که علی خامنه‌ای، رهبر …