حزب کمونیست کارگری: اعتصاب و تجمع کارگران نیشکر هفت تپه در چهلمین و یکمین روز. فرزند کارگرانیم، کنارتان می مانیم

هفت تپه: شماره ٤٧

روز ۴ مرداد کارگران نیشکر هفت تپه در چهل و یکمین روز اعتصاب خود ابتدا مقابل فرمانداری تجمع کردند و شعار دادند و سپس به سمت دفتر نماینده مجلس اسلامی راهپیمایی کرده و در آنجا گرد آمدند.  در این تجمع کارگران در سخنانشان همچنان بر خواستهای خود از جمله خلع ید از بخش خصوصی تاکید کردند. در تجمع مقابل دفتر نماینده مجلس اسلامی، یوسف بهمنی  طی سخنانی از کارگران کشاورزی و آبیاری که در این گرمای تابستان کار میکنند و با کار خود مقابل اجاره دادن این زمینها و تعطیلی شرکت ایستاده اند از جانب همه کارگران تشکر کرد. یک لحظه شور انگیز از حرکت امروز باز خوانی نامه کوتاهی از یکی از فرزندان کارگران هفت تپه بنام فاطمه چشم خاور خطاب به پدران هفت تپه و بچه های هفت تپه بود. او در نامه اش چنین میگوید : “سلام به پدرهای هفت تپه! من میدانم شما چقدر زحمت میکشید. شما خیلی برای بچه ها زحمت میکشید و برای بچه هایتان پول در می آورید که بچه هایتان خوشحال بشوند. الان چند وقت است که ما بچه ها خوشحال نیستیم. بچه ها! وقتی شما به پدرتان میگویید که خوراکی و لباس جدید برایتان بخرند چون حقوق نگرفتند و نمیتوانند برای شما بخرند آنها شرمنده شما میشوند. پس بیایید با هم پدران خود را درک کنیم. از طرف فاطمه چشمه خاور”. کارگران با کف زدن و شعار دادن نسبت به این نامه ابراز احساسات کردند. این نامه با هشتگ “فرزند کارگرانیم کنارتان میمانیم” در مدیای اجتماعی پخش شده است.

٥ هزار کارگر نیشکر هفت تپه با خانواده هایشان نیروی بزرگی هستند و با اعتصاب و اعتراضات پیگیر خود خواستار مطالباتشان هستند.

اسناد بر ملا شده جدید از پرداخت رشوه  سه میلیارد تومانی اسدبیگی به جعفری چگنی (رئیس دادگستری شوش) و حسینی پویا ( دادستان استان خوزستان ) حکایت دارد. این رشوه جهت پرونده سازی علیه کارگران، حمایت از او و دارودسته دزدش در شورای تامین شوش و خوزستان، و ارائه گزارشات به نفع اسدبیگی بوده است. این خبر بدنبال خبر انتقال ٧٠٠ میلیون دلار از پولهای به سرقت رفته توسط اسدبیگی به کانادا، فضای اعتراضی در میان کارگران  را با خشم بیشتری همراه کرده است. این خبر یک بار دیگر همدستی کارفرمایان مفتخور و دزد با مقامات دولتی و قوه قضاییه را بر ملا میکند نشان میدهد که فساد و رانت خواری از بالا تا پایین این سیستم جریان دارد و زندگی و معیشت کارگران را به  فقر و نابودی کشانده است. .

کارگران نیشکر هفت تپه میدانند که تنها با جمع کردن  بساط چپاول و دزدی از شرکت و وارد عمل مستقیم شدن خود کارگران با اتکاء به تصمیم گیری شورایی است که میتوانند جلوی نابودی شغل و زندگی شان را بگیرند. یک خواست فوری این کارگران پرداخت فوری طلبهایشان از محل حسابهای بانکی اختلاسگران هفت تپه و تمدید دفتر چه های بیمه هایشان است. کارگران بر بازگشت به کار همکاران اخراجی خود تاکید دارند.

مردم شوش با اشکال مختلف کارگران نیشکر هفت تپه را همراهی و پشتیبانی میکنند. از خواستها و اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیع حمایت کرد.

زنده باد همبستگی با کارگران اعتصابی هفت تپه

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٤ مرداد۱۳۹۹، ٢٥ ژوئیه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

گزارشات تصویری از شرکت فعالین حزب کمونیست کارگری در مراسمها و تظاهراتهای اول مه در خارج کشور

این صفحه تکمیل میشود سوئد استکهلم سوئد مالمو سوئد گوتنبرگ آلمان فرانکفورت: برمن کاسل لایپزیک