حزب کمونیست کارگری،کارگران هفت تپه در روز بیست و یکم اعتصاب

هفت تپه: شماره ٢٦:روز ١٥ تیر تعدادی از کارگران نیشکر هفت تپه همچون روزهای قبل ابتدا در مقابل درب فرمانداری تجمع کردند و بعد بصورت راهپیمایی در داخل شهر شوش دست به راهپیمایی زدند. علیرغم اینکه خبرها حاکی از اینست که چند نفر از این کارگران به بیماری کرونا مبتلا شده و هم اکنون در منازل خود در قرنطینه بسر میبرند، کارگران بخاطر اینکه از آغاز سال دستمزدی نگرفته اند و دفترچه های بیمه شان تمدید نشده و با چوب حراج زدن به زمین های هفت تپه شغل و معیشت خود را در خطر می بینند، متحد و مصمم به اعتراضات و راهپیمایی و اعتصاب خود ادامه میدهند. امروز نیز کارگران با سخنرانی و شعار دادن تاکید کردند که تا خواستهایشان عملی نشود دست از اعتصاب بر نخواهند داشت. کارگران در سخنان خود اعتراضشان را به شکاف عظیم طبقاتی و ثروتهای نجومی و دستمزدهای زیر خط فقر اعلام کردند. کارگران میگویند هفت تپه مال ماست و باید به کارگران برگردد.

حکومت اسلامی و مدیران باید بدانند که کارگران هفت تپه تنها نیستند و مورد توجه و حمایت همه بخشهای کارگری و مردم هستند. کارگران نیشکر هفت تپه خواستار جمع شدن بساط چپاول بخش خصوصی از شرکت، بازگشت پولهای به سرقت رفته و پرداخت طلبهای کارگران، بازگشت به کار همکاران اخراجی و محاکمه اسدبیگی و رستمی و باند مافیایی آنها هستند. اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه به فقر، گرانی، تبعیضها و بساط چپاولگری حاکم است و این صدای اعتراض همه کارگران است که امروز در هفته با  پرچم شوراها چنین رسا در خیابانهای شوش طنین انداخته است.

بیش از بیست روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه توجه ها وسیعی را بخود جلب کرده  است.  اخبار آن هر روزه در گروههای مختلف تلگرامی کارگران، معلمان، بازنشستگان و بخش های مختلف کارگری همراه با حمایت و همبستگی  پخش میشود. در همین راستا حمایت کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان طی بیانیه ای در چهاردهم تیرماه تحت عنوان”بگذار همه دنیا بدانند که طبقه کارگر ایران اعتصاب و حق طلبی هفت تپه را تنها نمیگذارد”، حمایت خود را از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کردند.  قبلا نیز در  ١٢ تیر بازاریان شوش پیام همراهی و همبستگی به کارگران نیشکر هفت تپه دادند و بخشهای دیگری از مردم هم از کارگران اعلام حمایت کردند. همینطور  ٤  گروه از تشکلها و فعالین کارگری و دفاع از حقوق کودکان کار به اسامی انجمن صنفي کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، سندیکای نقاشان البرز، گروهی از فعالین کارگری سقز و گروهی از فعالین حقوق کودکان در ١ تیر طی بیانیه ای از مبارزات و خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه اعلام حمایت کردند. این همبستگی ها را باید گسترش داد و حرکت کارگران نیشکر هفت تپه را در مقابل حکومت و مدیران مفتخور تقویت کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

 پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٥ تیر۱۳۹۹، ٥ ژوئیه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

گزارشات تصویری از شرکت فعالین حزب کمونیست کارگری در مراسمها و تظاهراتهای اول مه در خارج کشور

این صفحه تکمیل میشود سوئد استکهلم سوئد مالمو سوئد گوتنبرگ آلمان فرانکفورت: برمن کاسل لایپزیک