حزب کمونیست کارگری: فراخوان کارگران رسمی نفت به تجمع اعتراضی در مقابل مجلس اسلامی

اخبار نفت:

کارگران رسمی نفت برای روز ۲۰ اردیبهشت ساعت ده صبح در مقابل مجلس اسلامی فراخوان به تجمع اعتراضی داده اند. این کارگران به مصوبه جدید مجلس اسلامی در پنجم اردیبهشت ماه در خصوص “افزایشها  در سال ۱۴۰۰” و حذف برخی از آیتم های حقوقی خود و در دستور اجرا قرار گرفتن آن در وزارت نفت اعتراض دارند. کارگران نفت این سیاست را تعرضی به شرایط کاری و معیشتی خود دانسته و اعلام کرده اند که در مقابل آن می ایستند. در این فراخوان تمامی اعضای خانواده بزرگ نفت در شرکت های مختلف اعم از مناطق جنوب، شمال، شرکت های واگذار شده، پالایشگاه های مختلف، خطوط انتقال، پتروشیمی ها و… و نیز کارکنان و نیروهای دیگر نفت چون بازنشستگان، بهداشت و درمان،  اداری ها، ستادی ها، استخدامی های گروه الف دانشگاه نفت و…. برای شرکت در این گردهمایی اعتراضی دعوت شده اند. این کارگران قبلا نیز در اعتراض به تعرضات هر روزه به شرایط کاری و معیشتی خود تجمعاتی داشتند که آخرین آن در چهارم بهمن ۹۹ برپا شد. خبر این فراخوان با هشتگ های “از حقمان کوتاه نمیآییم”،  “همه برای حق خود میآییم”  و “همه برای یکی یکی برای همه”، رسانه ای شده است.

خواستهای اعلام شده کارگران رسمی نفت در فراخوان به تجمع روز بیستم اردیبهشت از جمله عبارتند از:  اجرای ماده ده (جدول بدو استخدام سال ۹۳ و تسری آن به کلیه پرسنل استخدامی قبلی)، ابطال اساسنامه سرهم بندی شده مقامات دست اندر کار در خصوص صندوقهای بازنشستگی نفت که نهادی غیر دولتی و متعلق به پرسنل نفت است، پرداخت فوق العاده مناطق جنگی بر اساس ماده ۱۱۲ خدمات کشوری به کارکنانی که در این مناطق در حال خدمت هستند، اصلاح قانون مالیات بر حقوق کارکنان نفت که در شرایط سخت، دشوار و دور از شهر و تمدن مشغول بفعالیت می باشند و پایان دادن به تحمیل مالیاتهای سنگین و تصاعدی، پرداخت کامل پاداش بازنشستگی بر اساس سنوات خدمت پرسنل بدون رعایت سقف پاداش۳۰ سال در قانون خدمات کشوری، بازبینی چارت وزارت نفت، سمت های حذف شده و افزایش گرید سمتهای مناطق عملیاتی، رفع مشکل انتقالی کارکنان شرکت های واگذار شده ، که بدور از کرامت انسانی و همانند کالا با تجهیزات به بخش خصوصی واگذار شده و بنحوی تا پایان خدمت و بازنشستگی همچون اسیر محکوم بخدمت در همان نقطه می باشند، حل مشکل دانشجویان و نخبگان دانشگاه نفت جهت استخدام و تزریق خون تازه در پیکره صنعت نفت، بهبود وضعیت بهداشت و درمان صنعت نفت برای تمام کارکنان، تخصیص وام های مناسب به تمامی کارکنان رسمی از طریق صندوق نفت، تعیین تکلیف و رفع مشکل تعدیل مدرک کارکنان رسمی

این فراخوان تا کنون از سوی بازنشستگان نفت استان تهران و  استان البرز مورد حمایت قرار گرفته است و همبستگی ها ادامه دارد.

حزب کمونیست کارگری کارگران همه مراکز نفتی و موسسات وابسته به آن را به پیوستن به این حرکت اعتراضی فرا میخواند. افزایش حقوق به بالای ۱۲ میلیون، کوتاه شدن دست پیمانکاران از محیط های کار و برداشتن چماق اخراج از روی سر کارگران شاغل، لغو قوانین برده وار ویژه مناطق اقتصادی که تمامی کارگران نفت را در بر میگیرد، پایان دادن به فضای امنیتی در مراکز نفتی و موسسات وابسته به آن، بالا بردن استاندارد ایمنی و بهداشتی محیط کار در حد قابل قبول، داشتن حق تشکل و تجمع و اعتراض، همه و همه خواستهای فوری ایست که میتواند حلقه پیوند کارگران رسمی و هزاران کارگر غیر رسمی در نفت باشد و سدی در برابر تعرضات هر روزه دولت و کارفرمایان به زندگی و معیشت همه کارگران ایجاد کند. اینها همه از جمله محورهای اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت در مرداد سال گذشته و اعتراضات یکسال اخیر آنها نیز بوده است. حزب بر متحد شدن سراسری کارگران نفت حول این مطالبات کلیدی تاکید دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

16 اردیبهشت 1400،  6 مه ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

حکومت اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج و در سطح جهان بایکوت شود

کنفرانس سالانه آی ال او سازمان جهانی کار از روز سوم ژوئن در ژنو شروع …