حزب کمونیست کارگری: برادران افکاری باید آزاد شوند.حبیب و وحید افکاری تحت فشارند، به حمایت از آنها برخیزیم!

وحید افکاری، برادر نوید افکاری، که در زندان عادل آباد شیراز به همراه برادر دیگر خود حبیب افکاری دوران محکومیت خود را میگذراند با ارسال یک فایل صوتی بار دیگر بر بی گناهی خود تاکید کرد و از مردم استمداد طلبید. او در این فایل صوتی بار دیگر به پروسه رسیدگی به پرونده خود اعتراض کرده و گفته است که بدون مدرک بازداشت میکنند، پرونده سازی میکنند و حکم صادر میکنند و زندگی آنها را میگیرند و بدتر از آن، اعدام میکنند.

طی هشت ماه گذشته و پس از اعدام نوید افکاری، دو برادر او وحید و حبیب بارها در زندان مورد شکنجه قرار گرفته و در تمام این مدت در سلول انفرادی محبوس شده اند و از تماس تلفنی با خانواده محروم شده اند. این دو برادر در بند موسوم به “عبرت” زندان عادل آباد شیراز که به بند دربسته نیز شهرت دارد نگهداری میشوند و مقامات زندان از انتقال آنها به زندان سیاسی ممانعت میکنند. اخیرا نیز این دو برادر از ضرب و شتم و تهدید به قتل از سوی مقامات زندان خبر داده اند و در این رابطه نیز شکایتی تنظیم کرده اند اما میگویند که جلسه بازپرسی بدون دسترسی به پرونده و اسناد نقض حقوق آنها بطور فرمال برگزار شده است.

جنایتکاران نوید را کشتند و اکنون حبیب و وحید را در خلوت تحت فشار گداشته اند تا از پای درآورند و صدایشان را کسی نشنود. خانواده آنها را نیز تحت فشار قرار داده اند که آنها را از دادخواهی باز بدارند. باید هرچه گسترده تر به حمایت از این دو برادر و خانواده آنها بپاخیزیم و آنها را از چنگ جنایتکاران نجات دهیم.

مردم آزادیخواه و شریف!

نوید را کشتند تا جامعه بپاخاسته را مرعوب کنند، اما اعتراض به اعدام نوید به طوفانی جهانی علیه جمهوری اسلامی تبدیل شد. فشار و تهدید حبیب و وحید افکاری و آزار و اذیت خانوداه آنها نیز به قصد ارعاب جامعه صورت میگیرد. این مساله ای مربوط به همه ماست. باید صدای وحید و حبیب باشیم. باید از آنها و خانواده افکاری حمایت کنیم. همه مردم آزاده در داخل و خارج کشور را فرامیخوانیم به هر شکل ممکن به یاری آنها برخیزیم و خواهان آزادی فوری آنها شویم. از نهادهای مردمی تا کشتی گیران و ورزشکارانی که در کنار نوید ایستادند، از هزاران فعالی که در مدیای اجتماعی حرکتی جهانی به راه انداختند، از مردم کردستان که تجربه گرانبهایی علیه اعدام دارند تا خانواده های دادخواه، همه با هم دست به کار شویم و طوفانی علیه حکومت آدمکش و شکنجه گر اسلامی به راه اندازیم. حزب کمونیست کارگری نهادهای بین المللی را نیز فرامیخواند که جمهوری اسلامی را برای آزادی حبیب و وحید تحت فشارقرار دهند.

برادران افکاری باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند. با تمام قوا به یاری آنان برخیزیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹ می ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

فقط ۳ درصد از ۳۰ درصد کارگران شاغل ر پروژه‌های ساخت و سازها بیمه شده‌اند

در هفته اخیر اعلام شد که سازمان تامین اجتماعی «بیمه ۳۰۰ الی۴۰۰ هزار کارگر ساحتمانی …