حزب کمونیست کارگری:تجمع اعتراضی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در اصفهان

  روز سه شنبه ١٧ تیرماه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در اصفهان در اعتراض به تعویق پرداخت مستمری ماهانه خود در مقابل دادگستری تجمع کردند. در این تجمع بازنشستگان فریاد اعتراضشان را علیه فقر، گرسنگی و اختلاس ها بلند کردند و در سخنرانی ها و در شعارهایشان خواستهای خود را با صدای رسا اعلام نمودند. تجمع کنندگان با شعارهایی مثل “مرگ بر دروغگو” ، “مرگ بر سالاری”، “وزیر بی کفایت نمیخوایم، نمیخوایم”،  نسبت به وعده های دروغین حکومتی ها ابراز انزجار کردند و بالاخره اولتیماتوم دادند که تا خواستهایشان عملی نشود اعتراضاتشان از کف خیابان کنار نخواهد رفت.

بازنشستگان یک بخش معترض جامعه هستند و همواره با اعتراضات حق طلبانه خود بر فضای اعتراضی جامعه تاثیر جدی گذاشته اند. از جمله شعارهای بازنشستگان که در واقع به شعار بخشهای مختلف جامعه تبدیل شده میتوان به این شعارها اشاره کرد: معیشت، منزلت، حق مسلم ماست، یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه، حقوقهای نجومی، فلاکت عمومی، بازنشسته بیدار است، از استثمار بیزار است، بیمه کارآمد، درمان رایگان است، تحصیل برای همه کودکان رایگان باید گردد، مسکن مناسب حق مسلم ماست. بازنشستگان یک ستون محکم اعتراض در مقابل چپاولها و سرکوبگریهای رژیم هستند.  

لازم به یادآوری است که بازنشستگان سراسر کشور برای پیگیری خواستهایشان برای ساعت ده صبح روز ٢٥ تیر به تجمع در مقابل تامین اجتماعی در تهران و شهرستانها فراخوان به تجمع داده اند. از خواستها و اعتراضات بازنشستگان وسیعا حمایت کنیم.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٧ تیر ۱۳۹۹، ٧ ژوئیه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

۱ مه ۲۰۲۴؛ اطلاعیه شماره ۲: در اراک جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی اول مه را گرامی داشتند

بنا به گزارشهای دریافتی جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان تامین تجمعکرده …