حزب کمونیست کارگری:تجمع کارگران فشار قوی برق حکومت را بلافاصله عقب راند

پس از تجمع کارگران فشار قوی برق در مقابل مجلس، نمایندگان مجلس بلافاصله اعلام کردند که اقدام وزارت نیرو مبنی بر واگذاری بخش فوق توزیع پست های فشار قوی برق به شرکت های خصوصی غیر قانونی است. وزارت نیرو تصمیم گرفته بود که بخش فوق توزیع فشار قوی برق را به شرکت های خصوصی که دارای مشکلات متعددی هستند واگذار کند و کارگران نگران امنیت شغلی خود بودند و روز دوشنبه ۱۲ بهمن ۵۴۰ نفر از آنها از سراسر کشور در مقابل مجلس دست به تجمع اعتراضی زده بودند. علاوه بر این کارگران خواهان قرارداد مستقیم با وزارت نیرو و همسان سازی مزایای مزدی خود هستند.

کارگران عقب نشینی نمایندگان مجلس را یک موفقیت برای خود میدانند اما نگرانند که وزارت نیرو ترفندهای دیگری به زیان آنان در پیش گیرد. نفس این عقب نشینی مجلس اما نشان میدهد که حکومت از گسترش سریع اعتراضات کارگری وحشت دارد و اینجا و آنجا سعی میکند با عقب نشینی هایی اعتراضات را مهار کند.

حزب کمونیست کارگری، کارگران در سراسر کشور را به گسترش اعتصاب و اعتراض برای تحقق مطالبات خود فرامیخواند. حکومت در بحرانی عمیق است. اعتراضات کارگران و بخش های مختلف مردم گسترش یافته است. همبستگی میان مردم بسیار عمیق تر شده است. موج همبستگی با کارگران آتش نشانی در سراسر کشور این واقعیت را بخوبی نشان میدهد. این عوامل فضا را برای عقب راندن حکومت بیش از هر زمان آماده کرده است. باید با تمام قوا برای به کرسی نشاندن خواست های خود به میدان بیاییم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱ فوریه ۲۰۱۷

 

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …