حکومت اعدام ها باید در جهان طرد و منزوی شود!

اعدام یک قتل عمد دولتی است. هدف دولتها از اعدام مرعوب کردن و به تمکین کشاندن جوامع زیر سطله شان است. سلاح اعدام را باید از دست دولتها گرفت و برای همیشه مدفون کرد!

جمهوری اسلامی حکومت اعدام است و نمیتواند از اعدام دست بکشد. اعدام یک رکن مهم استراتژی بقا برای جمهوری اسلامی است. این حکومت با طناب دار و اعدام متولد شده است و با طناب دار میخواهد به حیات ننگین و خونینش ادامه دهد. این حکومت در همان دهه اول حیاتش با فتوای خمینی هزاران انسان معترض را در بیدادگاههای چند دقیقه ای به اعدام محکوم و قتل عام کرد. ابراهیم رئیسی، عضو هیئت مرگ آن دوره همین امروز رئیس دستگاه قضایی آدمکش این حکومت است.

حکومت اسلامی رکورددار اعدام است اما هرگز نتوانسته است مردم معترض را مرعوب کند. علیرغم همه این همه جنایاتش، اعتراض واعتصاب و مقابله با همه جلوه های این حکومت توسط کارگران و زنان و جوانان به داستان زندگی روزمره مردم و حکومت تبدیل شده است. دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ مردم معترض در صدها شهر علیه جمهوری اسلامی بپاخاستند و با شعار سرنگونی حکومت با نیروهای سرکوب این حکومت در خیابانها مقابله کردند. صدها نفر به در خیابانها قتل عام شدند، هزاران معترض در زندانها هستند و جمهوری اسلامی قصد دارد با احکام اعدام جامعه را مرعوب کند!

اما اگر حکومت اسلامی رکوردار اعدام است، جامعه ایران هم رکورددار جنبش علیه اعدام است. کمپین گسترده علیه اعدام هر روز بیش از پیش گسترده تر و قدرتمندتر میشود. همبستگی برای نجات جان محکومین به اعدام در میان مردم موج میزند. هرگاه حکومت اسلامی قصد میکند حکم اعدام یک انسان را اجرا کند، موجی از انسانهای شریف و انساندوست در ایران و جهان کمپین نجات انسانها از دست قاتلان حکومت اسلامی راه میاندازند. این جنبش آنقدر قدرتمند است که سران حکومت را بارها وادار کرده است انسان کشی اش را با نسبت دادن یک قتل به یک متهم در دادگاههایی که بازجو و دادستان و قاضی خود قاتلان حرفه ای حکومت هستند – به نام قصاص اجرا کند و بارها و بارها خانواده های شریف و انساندوست حاضر نشده اند قصاصی انجام گیرد و جان متهم نجات پیدا کرده است!

آخرین مورد قتل نوید افکاری بود. قهرمان کشتی، انسانی که به قول خودش سکوی قهرمانی کشتی را ترک کرد و قهرمانی در سکوی شرافت و آرمانهای انسانی را انتخاب کرد؛ معترضی جسور و حق طلب که به اعتراض مردم در خیابانها پیوست، به جرم محاربه با حکومت اسلامی به مرگ محکوم شد اما حکومت اسلامی قتل یک مامور امنیتی اش را به او نسبت داد تا به نام قصاص جانش را بگیرد!

قتل نوید اما به تف سربالا برای آیت الله های جنایتکار تبدیل شد. نوید افکاری یکه و تنها در مقابل قضات بیرحم حکومت اسلامی ایستاد و مضحکه ای به نام دادگاه را به یک محاکمه جهانی کل نظام قضایی مافیایی جمهوری اسلامی تبدیل کرد. قتل نویدجنبش علیه اعدام را گامهای بلندی به جلو کشید. این جمله تاریخی نوید که «برای طنابشان دنبال یک گردن میگردند» فورا در دل میلیونها انسان در ایران و جهان نشست و به جنبش علیه اعدام که سالهاست در میان مردم ریشه گرفته است قدرت بیشتری داد. جنبشی که قصد دارد اعدام این ابزار جنایت علیه جان و زندگی مردم و بقا برای لاشه متعفن جمهوری اسلامی را از دست حکومت بگیرد و نه تنها جان انسانها را نجات دهد بلکه به عمر ننگین آن هم پایان دهد.

جنبشی که برای نجات جان نوید افکاری به راه افتاد و مرزهای ایران را در نوردید، ادامه یک تقابل بنیادی و تعطیل ناپذیر میان دو نیرو است: از یکطرف جمهوری اسلامی که باید بکشد تا نابودی کامل لاشه متعفنش را شاید کمی عقب بیاندازد، و از طرف مقابل جنبشی برای پایان دادن به اعدام و سرنگونی کامل این حکومت.

جنبش علیه اعدام در ایران حلقه ای مهم از جنبش سرنگونی است. بعد از قتل عام موشکی ۱۷۶ مسافر در آسمان انزجار از حکومت اسلامی جهانی شد، و سپس حکم اعدام و قتل نوید افکاری نفرت علیه جمهوری اسلامی را بیش از پیش جهانی کرد. ۱۰ اکتبر روز جهانی علیه اعدام فرجه ای است برای برافراشتن پرچم انزوای سیاسی و هنری و ورزشی جمهوری اسلامی در سطح جهانی.

حکومت اسلامی یک حکومت آپارتاید جنسی، ضد زن و ضد بشر است. این حکومت را در جهان باید به وضعی بیاندازیم که مثل حکومت نژاد پرست آفریقای جنوبی از همه نهادهای سیاسی، ورزشی، هنری و علمی جهان بیرون انداخته شود. به یمن کمپین جهانی علیه اعدام در جمهوری اسلامی، هم اکنون موجی از اعتراض توسط نهادها و دولتها و شخصیتهای سیاسی و ورزشی و هنری برای انزوای حکومت اسلامی شروع شده است. به یمن این جنبش قدرتمند و انزجار و نفرت مردم جهان است که دولتهای فرانسه و آلمان و انگلستان ناگزیر شدند به جمهوری اسلامی اعتراض کنند و سفر وزیر خارجه شارلاتان جمهوری اسلامی به آلمان وفرانسه را لغو کنند! به یمن جنبش اعتراضی علیه اعدامها در ایران است که ٤٧ کشور عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل جمهوری اسلامی را بخاطر جنایاتش محکوم کردند. مردم ایران میتوانند یک حکومت منزوی در جهان را آسانتر و سریعتر به زیر بکشند.

حزب کمونیست کارگری، با تمام توان و با تمام امکاناتش برای راندن حکومت اسلامی به چنین موقعیتی مبارزه میکند و از مردم انساندوست و از همه نهادها و سازمانهای چپ و آزادیخواه در جهان، و از همه مردم آزاده ایران و کلیه تشکل های مردمی، فعالین و نهادهای جنبش کارگری، جنبش دادخواهی و سایر جنبشهای حق طلبانه در ایران دعوت میکند که برای پایان دادن قطعی به اعدام در ایران، برای آزدی زندانیان سیاسی، برای پایادن دادن به عمر یکی از بزرگترین ماشینهای اعدام در جهان یعنی جمهوری اسلامی، به صف مبارزه برای طرد و انزوای جهانی رژیم اعدام در ایران بپیوندند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ مهر ۱۳۹۹ـ ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

ابراهیم رئیسی و هیئت همراهش در سانحه سقوط هلی‌کوپتر کشته شدند

رسانه‌های حکومتی اعلام کردند ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان، سید محمد آل هاشم، مالک رحمتی و …