حزب کمونیست کارگری:هدف از تبرئه موسوی تبرئه حکومت است

اخیرا جمعی با عنوان فعالین مدنی و سیاسی ایرانی بیانیه ای در اعتراض به گزارش دو سال قبل عفو بین الملل درمورد کشتار تابستان ۶۷ متتشر کرده اند. در این بیانیه به امنستی اعتراض کرده اند که چرا جنایت سال ۶۷ را تحریف کرده و موسوی را هم شریک این جنایت معرفی کرده است. اینها ادعا میکنند که نخست وزیر وقت جمهوری اسلامی از جنایات حکومتش خبر نداشته است!

اگر این بحث فقط تبرئه شخص موسوی را شامل میگردید، از اهمیت چندانی برخوردار نبود و میشد از کنارش گذشت. زیرا موسوی مدتهاست که جایی در سیاست این کشور ندارد. اما تلاش برای تبرئه نخست وزیر وقت حکومت اسلامی در واقع تلاشی نامقدس و وقیحانه برای تبرئه کل حکومت اسلامی از نسل کشی دهه شصت و انداختن گناه کشتارهای فجیع این دهه و بویژه اعدام هزاران نفر در سال ۶۷ به گردن باندهای خودسر و بی ربط به حکومت است. اگر بتوان موسوی را امروز از این جنایات تبرئه کرد، میتوان فردا بقیه سران حکومت را هم از جنایاتشان مبرا نمود. اما این تلاش و تقلای مذبوحانه به اصطلاح “فعالان مدنی” تنها باعث انزجار مردم خواهد شد.

به این جماعت باید گفت که چگونه هزاران نفر را در کشوری که موسوی نخست وزیرش بوده، اعدام میکنند و ایشان و هیچکدام از اعضای کابینه اش اطلاعی از آن نداشته اند؟ گیریم که موسوی از اعدام ها اطلاعی نداشته که البته شواهد بسیاری عکس این را نشان میدهد. اما آیا یک ماه بعد یا یک سال بعد هم مطلع نشده تا درمورد این جنایت چیزی بگوید؟ از اعدامهای دسته جمعی حکومتش، از زندانهای وزارت اطلاعاتش، از اخبار صدا و سیما و دیگر رسانه های حکومتش هم که هر روز اسامی دهها اعدامی را اعلام میکردند نیز خبر نداشته است؟ آیا واقعا میتواند چشم در چشم مردم بدوزد و ادعا کند که از دهها هزار اعدام سال های ۶۰ و ۶۱ و شکنجه ها و تجاوزها هم خبر نداشته؟ از اسیدپاشی ها و پونز زدن به صورت زنان و سنگسارها و هزاران جنایت دیگر هم خبر نداشته؟ یا اینکه بعنوان بالاترین مقام اجرایی حکومت خود شریک همه این جنایات بوده است؟

این جماعت فکر میکنند با این استدلال ها اکنون هم میتوانند جناحی از حکومت را بعنوان بیخبر از جنایات و یا بی اختیار در تصمیم گیری ها معرفی کنند و برای آن آبرو بخرند و حکومت را از خطر سرنگونی نجات دهند. بنظرمیرسد این جماعت هم مثل موسوی از شعار اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا اطلاعی ندارند! گویی از شعار نابود باد جمهوری اسلامی و خشم و نفرت عمومی از کل نظام و همه مقاماتی که این نظام را بنیان گذاری کردند تا مقامات فعلی اش اطلاعی ندارند! وگرنه شاید راه دیگری برای تبرئه نظام یا بخشی از نظام پیدا میکردند! 

امنستی اینبار تحت فشار فضای رادیکال و اعتراضی جامعه گزارش تندتری علیه جنایات حکومت منتشر کرده و سیستم قضایی و جنایاتش را تحت عنوان ویرانگران انسانیت افشا کرده است. بنظر میرسد امضا کنندگان این بیانیه از همین لحن تند و افشاگرانه گزارش امنستی نگران و برآشفته شده اند. در تقابل با این جماعت، مردمی که در تلاش برای سرنگونی این حکومت هستند این گزارش را پیشروی خود میدانند و از این فرصت برای ضربه بیشتر به جمهوری اسلامی و سرنگونی آن استفاده میکنند. عوامفریبی دو خردادی و اصلاح طلبان حکومتی مدتها است که فقط مایه انزجار و تمسخر مردم است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ مهر ۱۳۹۹، ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

در تجمع اعتراضی مقابل اجلاس سازمان جهانی کار علیه حضور جمهوری اسلامی در ژنو شرکت کنید.هفتم ژوئن ٢٠٢٤ برابر با ١٨خرداد ١٤٠٣

در تجمع اعتراضی مقابل اجلاس سالانه سازمان جهانی کار علیه حضور جمهوری اسلامی در ژنو …