حزب کمونیست کارگری:کارگران آذرآب با انتشار طوماری خواستار روشن شدن وضع کارخانه شدند

کارگران آذرآب در اراک بدنبال تجمع اعتراضی خود در روز ۱۶ شهریور با امضای طوماری خواستار تعیین تکلیف وضعیت سهام کارخانه شدند. اعتراض این کارگران در واقع به دزدی های پشت پرده و چوب حراج زدن بر اموال کارخانه تحت عنوان خصوصی سازی و به خطر افتادن زندگی و معیشتشان است. سیاست خصوصی سازیها نیز یک شیوه از چوب حراج زدن به دارایی های عمومی و سپردن آنها به آقازاده ها و مفتخوران وابسته به حکومت است. دور جدید اعتراضات کارگران آذر آب از ۱۲ شهریور  در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه مزد و مطالبات و وضعیت ناروشن شغلی شان با راهپیمایی در وسط شهر آغاز شد. این کارگران در سیزده شهریور نیز  در وسط شهر مارش رفتند و با فریاد “زنده باد هپکو” صحنه شورانگیزی از همبستگی مبارزاتی آفریدند و به روال اعتراضات تاریخی کارگران هپکو سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی” را سر دادند.  سرودی که اکنون به سرود اعتراض کارگری در کارخانجات مختلف تبدیل شده است.

کارگران آذر آب در طومار اعتراضی خود نگرانی شان را به واگذاری این کارخانه به شرکت کاوه اعلام کرده و خواستشان بطور واقعی پایان دادن به این بساط دزدسالاری تحت عنوان خصوصی سازی است. کارگرا ن آذر آب در طومار خود به دو خواست یکی توقف واگذاری کارخانه به کاوه و روشن شدن تکلیف این کارخانه برای همیشه و روشن شدن وضع کار و معیشتشان و نیز کناره گیری یکی از سهامداران شرکت که دو سال است همواره آنها را سر میداوند شده اند. به گفته کارگران این فرد طی دو سال گذشته در آذرآب با وعده‌های دروغین عقد قراردادهای کاری، باعث بیکاری بیش از ۷۰ درصد کارگران  شده است. همچنین یک معضل کارگران با او عدم پرداخت بموقع دستمزدها وحق بیمه آنان است.  بعلاوه اینکه او با فروش اموال شرکت و سهام آنها و دزدبازاری که به راه انداخته است و عدم بازگشت اموال غارت شده شرکت و استعفای کامل هیئت مدیره و مدیران عامل در جریان این بند و بست ها، موجب به خطر افتادن  امنیت شغلی بیش از ۱۶۰۰ کارگر و ایجاد مشکلات اجتماعی و اقتصادی برای آنها شده است. بنا بر خبرها حدود یک هفته است که اعتراضات کارگران آذرآب جریان دارد و کارگران در راهپیمایی روز سیزده شهریور با شعار”اگر جواب نگیریم، شهر قیامت میشه” اتحام حجت کرده و بر روی خواستها و اعتراضشان پای فشردند.

حزب کمونیست کارگری ضمن اعلام حمایت قاطع از مبارزات کارگران آذر آب و همچنین کارگران هپکو، همه مردم اراک را به همبستگی و همراهی با این کارگران فر اخوانده و بار دیگر بر شرکت فعال خانواده های کارگران در اعتراضات تاکید دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹  شهریور ٩٨،  ۱۰  سپتامبر  ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

گزارشات تصویری از شرکت فعالین حزب کمونیست کارگری در مراسمها و تظاهراتهای اول مه در خارج کشور

این صفحه تکمیل میشود سوئد استکهلم سوئد مالمو سوئد گوتنبرگ آلمان فرانکفورت: برمن کاسل لایپزیک