حزب کمونیست کارگری: آغاز سال و ادامه جدال در نیشکر هفت تپه

روز ۹ فروردین کارگران بخش دفع آفات شرکت هفت تپه برای سومین روز متوالی در اعتراض به عدم تمدید قراردادها و کاهش زمان آن به سه ماه مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند. در بخش تجهیزات نیز هنوز قرارداد ۷ نفر از کارگران به ۶ ماه کاهش یافته است و در برابر اولیتماتوم اعتراضی کارگران، مدیریت برای بازگرداندان قراردادها به شکل قبلی دو روز فرصت خواسته است. در بخش حراست نیز قرارداد تعدادی از کارگران تمدید نشده بود که بعد از اعتراضات سه روز اخیر مدیریت عقب نشست و قرارداد آنها امضا شد. در برابر این تعرضات کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که باید فورا تمامی قراردادها تمدید و کوتاه شدن مدت آنها متوقف شود. خواست کارگران هفت تپه دائمی شدن قراردادهاست.
هم اکنون جدال در نیشکر هفت تپه بر سر تمدید قراردادها و علیه تعرضات مسئولین شرکت به کارگران ادامه دارد و بخش های مختلف آن متحدانه در برابر این دست اندازی ها ایستاده و از یکدیگر حمایت میکنند. یک موضوع اعتراض کارگران در نیشکر هفت تپه اخراج هشت نفر از همکارانشان است. محمد مسحنه، صادق مشهدی، رضا میری زاده، مهدی سجادی، سعادت نیا، سعید بهمنی، سید مرتضی صنوبر از جمله افراد اخراجی هستند. کارگران نیشکر هفت تپه اولتیماتوم داده اند که اگر کارگران اخراجی بسر کار بازنگردند و پرونده سازیها متوقف نشود، اگر تمامی قراردادها تمدید نشود و قراردادها دائمی نگردند و به این تعرضات خاتمه داده نشود اعتراض و اعتصاب متحدانه خود را در تمامی بخش ها از سرخواهند گرفت. کارگران نیشکر هفت تپه با اتکاء به تصمیم گیری شورایی متحدانه ایستاده اند و پیگیر مطالباتشان هستند.
مقامات مسئول و دارودسته های باند مافیایی اسد بیگی تلاش دارند با تعرضات پی در پی خود کارگران را فرسوده کنند و عقب برانند و زمینه ادامه حضور این باند مافیایی در شرکت نیشکر هفت تپه را فراهم کنند. کارگران قاطعانه در برابر آن ایستاده اند. از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه این سنگر مهم جنبش کارگری باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۳۰ مارس ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …