حزب کمونیست کارگری: اخباری از اعتراضات کارگری

اطلاعیه خبری
روز ١٩ آذر کارگران پروژه ساخت قطار شهری اهواز که تحت مسئولیت شرکت کیسون (از پیمانکاران مجری ساخت قطار شهری اهواز) کار میکنند، در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان در مجاورت ساختمان سازمان قطار شهری در بلوار آیت‌الله بهبهانی تجمع کردند. این کارگران ۱۸ تا ۲۰ ماه دستمزدطلب دارند.

روز ١٩ آذر رانندگان ون در همدان در اعتراض به کم بودن سهمیه بنزین و گرانی نرخ بنزین آزاد دست از کار کشیدند.

بازنشستگان برای پیگیری خواستهایشان در تدارک تجمعی اعتراضی در هفته اول دیماه هستند. اعتراض آنان به لایحه بودجه دولت و در نظر گرفتن افزایش پانزده درصدی حقوقها با وجود سه برابر شدن نرخ بنزین و سقوط بیشتر ارزش ریان و گرانی های بیشتر است. بازنشستگان به تبعیضات، به سه برابر شدن قیمت بنزین و گرانی های بیشتر، و سرکوب خیزش آبانماه و قتل و زندان و مجروج کردن مردم معترض اعتراض دارند. در همین راستا اتحاد بازنشستگان به تجمع برای هفته اول دیماه در مقابل مجلس فراخوان داده است.

صبح روز ١٨ آذر رانندگان سرویس های پتروشیمی ماهشهر با توقف ده‌ها خودروی مینی‌بوس در ورودی منطقه ویژه، اعتراض خود را به وضعیت نابسامان کاری و گرانی ها اعلام کردند.

روز ١٨ آذر کارکنان بیمارستان الزهرا اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه دست به تجمع زدند.
-روز ۱۷ آذر تریلیهای مخزن LPG بر سر گران شدن گازوئیل و حامل انرژی در آبادان ماشین های خود را در جادە کوی فرھنگیان متوقف کرده ودست به اعتصاب زدند.

روز ١٧ آذر اعتصاب ٧٠ کارگر پروژه بزرگراه سقز- بوکان(شرکت آب و خاک پارس)دراعتراض به عدم پرداخت ٨ ماه حقوق، نحوه محاسبه حق اضافه کاری و کاهش مرخصی ها، ٢هفته را پشت سرگذاشت.

روز ١٤ آذر برای ششمین روز متوالی، کارگران پتروشیمی مارون واقع در سایت ٢ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم توزیع برابر خدمات عمومی و اجتماعی به کارگران قراردادی و پیمانکاری از حضور در رستوران و سِرو غذا خودداری کردند. رستوران شماره ٢ پتروشیمی مارون که محل سرو وعده‌های غذایی برای کارگران و نیروهای پیمانکاری شرکت است، روزهای اخیر را بدون توزیع غذا سپری کرده است. طی این اعتراضات تعدادی از کارگران معترض توسط اداره حراست شرکت احضار شده اند. کارگران به این احضار ها اعتراض دارند.

روز ١٣ آبان کارگران ناحیه یک و دو شهرداری میاندوآب در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه و بیمه مقابل فرمانداری تجمع کردند.

روز چهارشنبه ١٣ آذرماه، کارگران پیمانکاری شاغل در واحد ۱۰۸ پالایشگاه هشتم عسلویه که در فازهای ۲۰-۲۱ پارس جنوبی مشغول به کار هستند، برای دومین روز متوالی در اعتراض به عدم پرداخت ٤ ماه دستمزد خود دست به تجمع زدند. بیمه اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ و شهریور، مهر و آبان ۹۸ این کارگران به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است و به همین دلیل در تمدید دفترچه‌های بیمه درمانی خود با مشکل مواجه شده اند.
پیش بسوی شوراها
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ آذر ٩٨، ١٠ دسامبر ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

حکومت اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج و در سطح جهان بایکوت شود

کنفرانس سالانه آی ال او سازمان جهانی کار از روز سوم ژوئن در ژنو شروع …