حزب کمونیست کارگری: ادامه اعتراضات کارگران معدن فاریاب و چند خبر اعتراضی دیگر

ادامه اعتراضات کارگران معدن کرومیت امین یار فاریاب

روز ٣١ اردیبهشت اعتراضات کارگران معدن کرومیت امین یار فاریاب دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق و حق بیمه وبلاتکلیفی شغلی ادامه یافت. در این روز کارگران در مقابل فرمانداری تجمع کردند و بر خوستهایشان تاکید گذاشتند.

اعتراض کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه

روز چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه به دلیل وضعیت بحران این مجتمع و کاهش ۷۰ درصدی ظرفیت تولید و نداشتن ایمنی شغلی و تعویق پرداخت دو ماه دستمزد خود دست به تجمع زدند. به گفته کارگران در ادامه دزدی های پشت پرده، این واحد تولیدی بدهی‌های مالی زیادی به سایر نهادهای دولتی و خصوصی دارد و اکنون وضعیت این مجتمع بحرانی است و در حالیکه تولید اسمی کارخانه ۱۰۰ هزار تن در سال است، در سال زراعی جاری در مجموع ۲۰ هزار تن شکر زرد در هفت تپه تولید شده است که کمترین برداشت طی ۱۳ تا ۱۴ سال گذشته است. همچنین در این دوره از برداشت نیشکر میزان شهد و شیرینی نی‌های بریده شده بسیار پایین بود و به همین دلیل بر میزان تولید شکر تاثیر گذاشته است.

تجمع اعتراضی پرستاران اصفهان مقابل دادستانی

روز ١ خرداد پرستاران در اصفهان در اعتراض به تبعیض در نظام پرداختی وزارت بهداشت و درمان و عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که بیش از ۱۳ سال از تصویب آن می‌گذرد، مقابل دادستانی تجمع کردند. در این حرکت اعتراضی پرستاران همچنین با اعتراض به فشار سنگین کاری خواستار برطرف کردن کمبود نیروی انسانی و اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور در رابطه با کارشان شدند.

ادامه اعتراض کارگران اخراجی کاشی گیلانا

روز چهارشنبه 31 اردیبهشت کارگران اخراجی کارخانه کاشی گیلانا منجیل دراستان گیلان که به خاطر مصادره وفروش زمین وسوله های این واحد تولیدی و تعطیلی کارخانه، کار خود را از دست داده اند، برای بار دیگر طی نامه ای سرگشاده به رسانه ها اعتراض خود را به این بساط دزدی و چپاول و تعرض به زندگی و معیشتشان اعلام کردند.

تجمع و اعتصاب کارگران شهرداری شاهین شهر اصفهان

روز ٣١ اردیبهشت کارگران شهرداری شاهین شهر اصفهان در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و قرارداد های برده وار کار دست به تجمع زدند.

اعتصاب کارگران شهرداری منطقه ٦ اهواز

روز ٣١ اردیبهشت كارگران شهردارى منطقه ۶ شهر اهواز در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان دست به اعتصاب زدند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١ خرداد ۱۳۹۹، ٢١ مه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …