حزب کمونیست کارگری: ادامه اعتراض و راهپیمایی کارگران گروه ملی فولاد اهواز

روز ٢٢ آبان کارگران گروه ملی فولاد اهواز در ادامه اعتراضاتشان در مقابل دادگستری اهواز تجمع کردند. در این روز کارگران با تجمع در مقابل دادگستری و شعار نه تهدید، نه زندان، دیگه فایده ندارد کل بساط سرکوب و جنایت حکومت اسلامی را به چالش کشیدند و بر ادامه اعتراضاتشان تاکید کردند. در این روز کارگران گروه ملی بعد از تجمع مقابل دادگستر به سوی  ساختمان مرکزی بانک ملی (مالک کنونی شرکت) راهپیمایی کردند و با سر دادن شعارهای کوبنده شان در مقابل این بانک تجمع کردند. کارگران ساعت یازده و نیم صبح به تجمع خود خاتمه دادند. این اعتراضات ادامه دارد.

اعتراض کارگران گروه ملی به تعطیلی کشیده شدن خط تولید و نداشتن امنیت شغلی، عدم پرداخت ٤ ماه مزد، و تاکید بر خواست بازگشت به کار کارگران اخراجی است. یک تاکید مهم این کارگران داشتن حق تشکل و ضرورت ایجاد شوراهای مستقل کارگری به عنوان ظرفی برای دخالتگری و عمل مستقیم خود کارگران و امکان ایستادن در برابر دزدی هاست.

در حرکت اعتراضی امروز بار دیگر شعارهای کوبنده کارگران در فضای شهر اهواز طنین انداخت. شعارهای کارگران در این روز عبارت بود از: “کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد”، “دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست”، “نه تهدید نه زندان دیگه فایده نداره”، “نه قاضی، نه دولت، نیستند به فکر ملت”، “کوره سرد و خاموش، مرگ بر مافیا”، “دستهای پشت پرده، با گروه ملی چه کرده”،  “فرماندار استاندار ، بیعرضه و بیخیال” و “این همه بیعدالتی ،هرگز ندیده ملتی”.

در این روز یعنی ٢٢ آبان کارگران هفت تپه نیز که با معضلات مشابهی همچون کارگران گروه ملی درگیرند برای نهمین روز تجمع داشتند. کارگران هفت تپه با شعار “ملی، هفت تپه، کارگران متحد” همبستگی مبارزاتی خود را با کارگران گروه ملی و همه کارگران در ایران اعلام داشتند. سردادن این شعار از سوی چند هزار کارگر هفت تپه، نشانگر یک نقطه عطف در جنبش کارگری و پیوستگی سراسری اعتراضات کارگری است.

کارگران گروه ملی امروز در اوج اعتراضاتشان، در شرایط مناسبی برای اعلام شورای مستقل کارگران و اتکاء بر مجمع عمومی شان به عنوان مکانی برای متحد ماندن و اعمال قدرت متحد کارگری قرار دارند. حزب کمونیست کارگری ضمن اعلام حمایت از مبارزات کارگران گروه ملی بر حمایت وسیع مردم از اعتراض این کارگران و حضور وسیع خانواده های کارگران در اعتراضات تاکید دارد.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

زنده باد شوراهای کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٢ آبان ۱۳٩۷، ١٣ نوامبر ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

اخبار نفت ۹:ادامه اعتصابات.اعتصاب کارگران ارکان ثالث و ادامه اعتصاب کارگران پروژه ای در ۱۲۰ شرکت نفت و گاز

امروز ۱۳ تیرماه کارگران ارکان ثالث در شرکت ملی حفاری در ادامه اعتراضات قبلی و …