حزب کمونیست کارگری: اطلاعیه خبری: اخباری از اعتراضات گسترده کارگری

  • روز ۲۵ مهر، راننده های استیجاری مرکز بهداشت شهرستان مهرستان در استان سیستان و بلوچستان اعتراض خود را به تعویق پرداخت ۵ ماه مزد رسانه ای کردند.
  • روز پنجشنبه ۲۴ مهرماه کارگران کارخانه زمزم تبریز در اعتراض به اخراج شماری از همکاران خود دست به تجمع زدند.
  • طی هفته جاری خشت زن ها، کوره چین ها و کوره سوزه های کوره های آجرپزی شهرستان سیب و سوران در استان سیستان و بلوچستان با خواست افزایش حقوق وارد اعتصاب شده و این اعتصاب همچنان ادامه دارد. بنا بر خبر ها هم اکنون به دلیل نبود کارگر، کوره های آجر پزی شهرستان تعطیل شده است.
  • ظهر روز پنج شنبه ۲۴ مهر، جمعی از اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان تبادکان در اعتراض به عدم تعیین تکلیف قطعی املاکشان مقابل فرمانداری طرقبه شاندیزدراستان خراسان دست به تجمع زدند. به گفته معلمان معترض، آنها در چند سال پیش اراضی ای را در منطقه حصار سرخ تبادکان خریداری کرده‌اند و به مرور زمان شخصی آمده و مدعی شده که بخشی از این املاک متعلق به او است. این قضیه به مراجع قضایی کشیده شده و در مراجع قضایی و دادگاه اول رای به نفع فرهنگیان صادر شده است. اما اکنون موضوع در حال تجدید نظرخواهی است و مراحل خود را طی می‌کند. در این میان اندک اندوخته معلمان که به امید داشتن سرپناهی زمینی خریده اند، دارد به یغما میرود.
  • صبح روز ۲۴ مهر، فرهنگیان مالباخته “پروژه مجتمع آپارتمانی” گنبدکاووس در اعتراض به بی نتیجه ماندن پروژه پس از ۱۴ سال با وجود واریز هزینه ساخت، در میدان ایستگاه کلاله گنبدکاووس تجمع کردند. پروژه های مسکن سازی و اخاذی کردن و دزدی اندک پس انداز مردم به این بهانه بخشی از بساط چپاول دلالان و سرمایه داران اختلاسگر است که معمولا به باندهای حکومت متصل هستند.
  • روز پنج شنبه ۲۴ مهر، کارگران سازمان پسماند شهرداری بجنورد درادامه اعتراضاتشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی وعدم تبدیل قراردادهای کاری شان به دائم ووعده های توخالی مسئولان استان وشهرستان همراه با خانواده های خود مقابل شهرداری شهرستان واستانداری خراسان شمالی تجمع کردند. تجمع کنندگان همچنین به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در چارچوب مقابله با بیماری کووید ۱۹ از جمله عدم توزیع ماسک های فیلتردار معترض بودند. زیر فشار این اعتراضات از سوی مقامات مسئول به کارگران وعده دو ماهه داده شد.
  • طی روزهای ٢١ و ٢٢ مهر کارگران پروژه بزرگراه اهر- مشگین‌ شهر (شرکت پیمانکاری بلندپایه) در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق دست از کار کشیده و در محل کارخود تجمع کردند. زیر فشار اعتراض کارگران اداره کار شهرستان اهر روز ٢٤ مهر از کارگران مهلت یک هفته ای خواست و کارگران با اعلام اینکه اگر در راس یک هفته طلبهایشان پرداخت نشود، مجددا دست به اعتصاب خواهند زد، موقتا به اعتصا ب خود خاتمه دادند. این کارگران ٤ تا ٦ ماه و بعضا یکسال مزد طلب دارند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٧ مهر۱۳۹۹، ١٧ اکتبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

اعتصاب کارگران  پروژه ای پیمانی نفت در بیش از ۱۱۵ مرکز نفت و گاز

امروز یازدهم تیرماه اعتصاب هزاران کارگر پروژه ای پیمانی نفت در بیش از ۱۱۵ شرکت …