حزب کمونیست کارگری: اطلاعیه خبری: سه خبر از اعتراضات کارگری

  • روز شنبه 10 اسفندماه جمعی از کارگران بازنشسته شرکت فرنخ و مه ‌نخ در اعتراض به عدم دریافت معوقات مزدیشان مقابل استانداری قزوین دست به تجمع زدند. این کارگران بابت سال‌های گذشته هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند و طی سال جاری نیز تنها ۴۰ درصد از کل حقوق ماهیانه به آنان پرداخت شده است.
  • بنا بر خبرهای منتشر شده کارگران آذرآب دو ماه است که دستمزد دریافت نکرده اند. به گفته این کارگران یکماه قبل دستمزد آذرماه آنها پرداخت شد و مزد ماههای دی و بهمن را طلب دارند. کارفرما طی هفته‌های قبل تنها عیدی آنها را پرداخت کرده است.
  • صبح روز ١١ اسفند کارکنان سازمان آتش نشانی سقز با تجمع در محوطه این سازمان، نسبت به تعویق چھار ماهه مزد خود اعتراض نمودند.
    دستمزدهای معوقه یک معضل عمومی در سطح جامعه است. در این اعتراضات کارگران با خواست پرداخت طلبهایشان کل بساط دزدسالار حاکم را به چالش میکشند. در شرایط امروز که بیماری کرونا دامنه اش به محیط های کار کشیده شده است، کارگران علاوه بر مساله تعرضات هر روزه کارفرمایان به زندگی و معیشتشان، خشمگین از گسترش بیماری کرونا خواستار فراهم شدن تجهیزات لازم برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری خطرناک و تعطیل شدن کار هستند. زمزمه های اعتصاب در میان کارگران و اعتراض به وضعیت فاجعه باری که بوجود آمده است، بالاست. در عین حال مساله تامین زندگی و معیشت مشغله اساسی کارگران است.
    حزب کمونیست کارگری اعتصاب عمومی و تعطیلی کار را یک راه مهم مقابله با شیوع بیماری کرونا و اعتراضی سراسری علیه جانیان اسلامی میداند. حزب بر تامین معیشت مردم، معاف کردن آنها از پرداخت هزینه هایی چون هزینه برق، گاز ، آب و قرار دادن امکانات رایگان بهداشتی و درمانی در اختیار کارگران و کل جامعه تاکید دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
١١ اسفند ٩٨، ١ مارس ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

یاد اعظم قرایی عزیز همیشه با ما است!

متاسفانه ما اعظم عزیز را از دست دادیم، او انسانی والا، مبارز و خستگی ناپذیر …