حزب کمونیست کارگری: اعتراضات کارگران راه آهن در شهرهای مختلف به تعویق پرداختها

در ادامه اعتراضات متحدانه کارگران راه آهن در شهرهای مختلف روز ١١ اسفند نیز کارگران راه آهن و تراورس هرمزگان، زاگرس، خرم آباد و تبریز دست به اعتصاب و اعتراض زدند:

کارگران تراورس در منطقه هرمزگان روز شنبه ١١ اسفند در ایستگاه سیرجان در اعتراض به پرداخت نشدن ۳ماه حقوق شان دست به اعتصاب زدند. این کارگران از روز پنجشنبه ٩ اسفند اعتصاب کرده اند. کارگران در این روز به مدت سه ساعت مسیر قطارهای باری را بستند.

صبح روز ١١ اسفند کارگران تراورس زاگرس نیز برای چندمین بار در ماه جاری در اعتراض به عدم دریافت حقوق تجمع کردند. مسئولین شرکت هر بار وعده میدهند و رقمی هم به حساب کارگران واریز نشده است.

همچنین صبح روز ١١ اسفند شماری از کارگران تراورس لرستان در اعتراض به پرداخت نشدن دست‌کم سه ماه معوقات مزدی مقابل ساختمان استانداری دورود تجمع کردند. این کارگران بخشی از نیروهایی هستند که از طریق شرکت‌های پیمانکاری «تراورس» در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه لرستان مشغول کارند و مجموع کارگران پیمانکاری شاغل در آنجا تعدادشان به  بیش از ۴۰۰ نفر می‌رسد و سال‌هاست که با عدم دریافت به موقع معوقات مزدی روبرو هستند.

روز دهم اسفند ماه کارگران راه آهن تبریز به خاطر عدم دریافت چندین ماه مزد  دست به اعتصاب زدند.

 

نپرداختن دستمزدهای فقیرانه کارگران یک چپاول و دزدی آشکار توسط کارفرمایان مفتخور دولتی و خصوصی است و فشار غیرقابل تحملی را به خانواده های کارگری وارد میکند. اعتراضات و اعتصابات گسترده کارگران علیه این جنایت کارفرمایان میتواند سراسری و متحدانه تر پیش رود و کل حکومت اسلامی سرمایه داران را زیر فشار قرار دهد. دستمزدها و حقوق کارگران باید فورا و بدون هیچ تاخیری پرداخت شود.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

١١ اسفند ٩٧، ٢ مارس ٢٠١٩

 

اینرا هم بخوانید

گزارشات تصویری از شرکت فعالین حزب کمونیست کارگری در مراسمها و تظاهراتهای اول مه در خارج کشور

این صفحه تکمیل میشود دو عکس از فیس بوک دگ ب آلمان فرانکفورت سوئد استکهلم …