حزب کمونیست کارگری: اعتراضات کارگران هپکو و کشت و صنعت کارون و انتقال ضاربین جعفر عظیم زاده

اطلاعیه خبری

روز ١٢ مرداد حدود ٢٠٠ نفر از کارگران هپکو، برای دومین روز در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و بلاتکلیفی شغلی و معیشتی خود و خلف وعده ها در محوطه شرکت و زیر پل شهید بختیاری تجمع کردند.

روز ١١ مرداد مسئولین زندان اوین با اعتراضات زندانیان به تهدیدات و ضرب و جرح جعفر عظیم زاده توسط دوتن از زندانیان خطرناک، بناچار این دو زندانی را به بند دیگری یعنی بند چهار انتقال دادند. این انتقال بدنبال رسانه ای شدن وسیع این خبر و بر پا شدن موج زیادی از خشم و اعتراض به این اقدام از سوی کارگران و فعالین در داخل و خارج از زندان صورت گرفت. بنا بر خبر منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران از جمله در داخل بند ۸ زندان، زندانیان اعتراض شدید خود را به مسئولین بند بخاطر تهدید جانی جعفر عظیم زاده و در خطر بودن جان همه زندانیان سیاسی اعلام کردند و پس از تحصن روز ۱۱ مرداد آنها مسئولین زندان ناچار شدند تا هر دو نفر ضاربین را به بند ۴ زندان اوین منتقل نمایند.

روزشنبه ۱۱ مرداد، کارگران کشت و صنعت در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و عدم پاسخگویی کارفرما به مطالباتشان واخراج یکی از همکارانشان، در مقابل فرمانداری شوشتر تجمع کردند. شرکت کشت و صنعت کارون بیمه و بازنشستگی و سنوات حدود ۴۰۰ کارگر را به طور کامل پرداخت نکرده است. در این رابطه کارگران به اداره کار شکایت کرده اند و علیرغم رای اداره کار به ملزم بودن شرکت به پرداخت این پول، مدیریت شانه بالا انداخته و جوابی نمیدهد و یکی از کارگران معترض را هم اخراج کرده است. خواست فوری کارگران پرداخت طلبها و بازگشت به کار همکار اخراجی شان است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ مرداد۱۳۹۹، ٢ اوت ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

روز جهانی کارگر خیابانها از آن ماست! پیام حمید تقوایی بمناسبت اول ماه مه

فرارسیدن روز جهانی کارگر را  به همه کارگران در ایران و جهان و به همه …