حزب کمونیست کارگری: اعتراضات کارگری ادامه دارد  

اعتراضات کارگران، معلمین  و بازنشستگان بدون وقفه ادامه دارد. با پایان تعطیلات ایام نوروز فراخوان های تجمعات اعتراضی نیز شروع شده است.

 

معلمان حق التدریس و بازنشسته

– معلمان حق التدریس شاغل و بازنشسته طی بیانیه ای در اعتراض به تعویق پرداخت ٦ ماه حقوق خود اعلام اعتصاب کرده اند. معلمان حق التدریس در بیانیه ای که به این مناسبت منتشر کرده اند گفته اند که از ١٤ فروردین و تا زمانیکه به خواست آنها رسیدگی نشود از شرکت در کلاس های درس خودداری خواهند کرد.
حزب کمونیست کارگری، از مبارزات معلمان و کارگران قاطعانه حمایت میکند. حزب کلیه معلمان شاغل و بازنشسته را فرامیخواند که از تجمع اعتراضی و خواست معلمان حق التدریس حمایت کنند، در تجمع آنها شرکت کنن و به هر شکل ممکن مبارزه آنها را تقویت کنند.

 

– بازنشستگان صنایع فولاد

بازنشستگان صنایع فولاد فراخوان داده اند که در اعتراض به وضعیت نامناسب درمان، روز ۱۹ فروردین دست به تجمع در مقابل ساختمان درمانگاه فولاد در تهران خواهند زد. بازنشستگان فولاد در شهرهای دیگر نیز قرار است همزمان با تجمع تهران در مقابل استانداری ها تجمع کنند. بازنشستگان فولاد خواهان بیمه کارآمد برای درمان شده اند. بیمه کارآمد یعنی درمان رایگان خواست کارگران و عموم مردم است. از این خواست و مبارزه بحق بازنشستگان صنایع فولاد باید با تمام قوا حمایت کرد.

 

کارگران نیشکر هفت تپه

– روز ۱۲ فروردین در ادامه احضار ۲۰ نفر از کارگران نیشکر و بازداشت ۶ نفر از آنها، اسماعیل بخشی یکی از نماینده های کارگران این مجتمع نیز توسط پلیس امنیت احضار شد. اسماعیل بخشی روز ۱۲ فروردین در محل این نهاد امنیتی مورد بازجوئی قرار گرفت و بنا به دستور دادستانی شوش تا اطلاع ثانوی به شرکت ممنوع الورود شد و احضاریه ای کتبی نیز مبنی بر حضور او در دادسرای شهرستان شوش در روز ۱۴ فروردین به او ابلاغ گردید. برای اسماعیل بخشی قبلا به اتهام تجمعات غیر قانونی و تشویش اذهان عمومی پرونده سازی کرده اند.

 

روز ۱۲ فروردین همچنین معاونت نیروی انتظامی شهر شوش به همراه تعداد دیگری از مامورین انتظامی با ورود به قسمت کوره بخار کارخانه، اعلام کرد بنا بر دستور شورای تامین شهر و دادستانی شوش ماموریت دارد به هر نحوی شده کوره بخار را روشن کند. وی در اجرای این دستور به کارگران قسمت کوره بخار کارخانه اعلام کرد ماموریت دارم هر کسی را که از دستور روشن کردن کوره سرپیچی کند همینجا دستبند زده و بازداشت کنم. بنا بر گزارشی که اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر کرده است، علیرغم مقاومتی که کارگران در روشن کردن کوره بخار از خود نشان دادند اما معاونت انتظامی شهرستان شوش با تهدید به بازداشت کارگران و موکول کردن آزادی همکاران بازداشتی آنان به روشن کردن کوره بخار، موفق شد کارگران را وادار به راه اندازی کوره کند. اما کارگران شیفت بعد از ظهر از حضور در محل کار خودداری کردند و اعتصاب در این مجتمع که از روز ۷ فروردین شروع شده است، همچنان ادامه دارد.

 

حزب کمونیست کارگری احضار و دستگیری کارگران نیشکر را بشدت محکوم میکند و کارگران و خانواده هایشان را فرامیخواند با تمام قوا برای مقابله با کارفرما و ارگان های دولتی همکار کارفرما متحد و یکپارچه به میدان بیایند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ فروردین ۱۳۹۷، ۳ آوریل ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …