حزب کمونیست کارگری: اعتراضات کارگری روز ۲۰ اسفند

– کارگران بازنشسته شرکت ملی فولاد تجمع اعتراضی برگزار کردند و  شعار میدادند:  صندوقو خالی کردین، مار وبیجاره کردین! یه اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه!

– راهپیمائی عظیم هزاران کارگر گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در بیستمین روز اعتصاب در خیابانهای شهر اهواز ادامه یافت. راهپیمائی کارگران از خیابان فلسطین به سمت کیان پارس با شعارهای:”دشمن ما همینجاست،فقط میگن آمریکاست”، “میایستیم میمیریم حقمونو میگیریم”، کارگر میمیرد،ذلت نمیپذیرد” انجام و در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند!

– همزمان با برگزاری مراسم نکوداشت سهام عدالت، روبروی محل برگزاری آن در تهران، جمعی از نیروی کار شاغل در شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و عدم پرداخت معوقات مزدی خود دست به تجمع زدند.

 

– ۱۰۰ نفر ازکارگران مناطق ۲، ۳ و۴شهرداری همدان،در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه دست به تجمع اعتراضی زدند. کارگران از مذاکره با کارفرما و مسئولین تا پرداخت کامل ۴ ماه حقوق و مزایا خودداری کردند. حق بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی نیز پرداخت نشده است. کارگران دلیل عدم مذاکره با کارفرمای شهرداری و مسئولین مربوطه را وعده های تکراری و وقت کشی کارفرما عنوان کردند که قصد دارد با این وقت کشی ها کارگران را اخراج کند. کارگران اعلام کردند در صورت بی توجهی به خواسته هایآ»ها، در روزهای آتی همراه با خانواده های خود در مقابل استانداری تجمع خواهند کرد.

-پرسنل شرکت خودروسازی زامیاددر اعتراض به تاخیردر پرداخت حقوق آخر سال و عیدی تجمع کردند.

– کارگران شرکت آبفای اهواز بدلیل تعویق در پرداخت حقوق ماهانه دست به تجمع اعتراضی زدند.

-کارگران کاشی سازی کویر یزد در اعتراض به بیکاری و  پرداخت نشدن حقوق خود، پس از تجمع مقابل استانداری این شهر، دست به راهپیمایی زدند.کارگران شعار می‌دادند و روی بنرهایی که در دست داشتند نوشته شده بود: “ما کارگران کاشی کویر گرسنه‌ایم”، “کاشی کویر مساویست با فقر و بدبختی”.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰اسفند ۱۳۹۶، ۱۱ مارس ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

۱ مه ۲۰۲۴؛ اطلاعیه شماره ۲: در اراک جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی اول مه را گرامی داشتند

بنا به گزارشهای دریافتی جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان تامین تجمعکرده …