حزب کمونیست کارگری ایران:اعتراضات کارگران شهرداری بروجرد، کاوشگران، بندر ماهشهر، اروند، و معلمان و بازنشستگان

اطلاعیه خبری

اعتراضات کارگران شهرداری بروجرد، کاوشگران، بندر ماهشهر، اروند، و معلمان و بازنشستگان

معدن کاوشگران

روز ٢١ تیر کارگران معدن شماره ۵ شرکت کاوشگران در اعتراض به تعطیلی شرکت و بیکار شدن از کار در مقابل این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند.

شهرداری بروجرد

روز ٢٠ تیر جمعی از کارگران شهرداری بروجرد در اعتراض به وضع بلاتکلیفی بازنشستگی شان مقابل دفتر امام جمعه تجمع کردند.

بندر ماهشهر

روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه شماری از کارگران پیمانکاری‌ بندر ماهشهر با خواست رفع تبعیض در این مجتمع پتروشیمی دست به تجمع زدند.  کارگران معترض همچنین خواستار اجرای دقیق طرح «طبقه‌بندی مشاغل» شدند. این کارگران در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی به صورت پیمانکاری مشغول به کار هستند.

شرکت پیمانکاری اکشن در پتروشیمی اروند

روز ١٩ تبرماه کارگران شرکت پیمانکاری اکشن در پتروشیمی اروند خواهان پرداخت مطالبات مزدی و حق سنوات خود شدند. به گفته کارگران سال گذشته به دلیل اتمام قرارداد اخراج شده اند ولی تا کنون مطالبات مزدی آنان پرداخت نشده است.

اعتراض معلمان

روز ١٩ اسفند جمعی از معلمان شاغل و بازنشسته در اعتراض به صدور حکم علیه حمیدرضا رحمتی دست به تجمع اعتراضی زدند.

شورای بازنشستگان ایران نیز به تجمع ٢٥ تیر فراخوان داد

در ادامه فراخوان گروههای مختلف بازنشستگان به تجمع در روز ٢٥ تیر در مقابل وزارت کار، شورای بازنشستگان نیز به تجمع در این روز فراخوان داد. در این فراخوان چنین آمده است:”ما بازنشستگان تا بازپس گرفتن اموال  و کنترل بر صندوقهای بازنشستگی، دستیابی به درمان رایگان  ( حذف بیمه های بی خاصیت و پر هزینه)، حقوق متناسب با زندگی استاندارد توام با رفاه و آسایش و برداشتن اهرم فشار از روی فعالین، کوتاه نخواهیم امد. برای آنکه نشان دهیم که دروغها و وعده های فریبکارانه را نمی پذیریم ، بار دیگر درکنارهم خواهیم ایستاد و مطالبات به حق خود را تمام قد فریاد خواهیم زد. اتحاد بازنشستگان نیز فراخوان مشابهی برای روز ٢٥ تیر داده است.

اعلام زمان دادگاه بدوی متهمین هفت‌تپه

طبق ابلاغیه‌ای به متهمین پرونده هفت‌تپه اسماعیل بخشی، علی نجاتی، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، ساناز الله یاری، امیرحسین محمد فر و عسل محمدی، دادگاه بدوی این عزیزان ۱۲مرداد ساعت ده صبح برگزار خواهد شد. در تقابل با این پرونده سازی ها و دستگیری و شکنجه، موج جدیدی از همبستگی با بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه به راه افتاده و در همین راستا طوماری به راه افتاده است که تا کنون بیش از هزار نفر آنرا امضا کرده اند و این امضا ها ادامه دارد. حزب همگان را به حمایت وسیع از کمپین برای آزادی بدون قید و شرط بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه فرامیخواند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢١ تیر ٩٨، ١٢ ژوئیه ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه و دو خبر دیگر

– بنا بر گزارشات دریافتی از روز گذشته ۲۶ اردیبهشت  کارگران  نیشکر هفت تپه در …