دادگاه عالی انتاریو جمهوری اسلامی را به جرم شلیک عامدانه به هواپیمای اوکراینی محکوم کرد!

روز ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) دادگاه عالی انتاریو در کانادا، جمهوری اسلامی را بدلیل شلیک عامدانه دو موشک به هواپیمای مسافری اوکراین محکوم کرد. جاستین بلوبابا، قاضی دادگاه اعلام کرد که همه شواهد و احتمالات را بررسی کرده و به این نتیجه قاطع رسیده است که در شرایطی که جنگی در منطقه جریان نداشته، شلیک دو موشک به یک هواپیمای مسافربری عامدانه و اقدامی تروریستی بوده است. شاکیان چند نفر از اعضای خانواده های جانباختگان پرواز ۷۵۲ بودند. متهمان پرونده جمهوری اسلامی، خامنه ای، سپاه پاسداران، محمد باقری، حسین سلامی، رحیم موسوی و امیرعلی حاجی زاده بودند.

رای این دادگاه موفقیت چشمگیری برای خانواده های ۱۷۶ انسان بیگناهی که در اقدام جنایتکارانه جمهوری اسلامی جانشان را از دست دادند و یک موفقیت بزرگ برای جنبش سرنگونی و عدالت طلبانه مردم ایران و شکستی برای حکومت اسلامی و سران آن است. فشارهای سیاسی، اعتراضات خانواده های جانباختگان در داخل کشور، و فعالیت های پیگیر انجمن خانواده های پرواز اوکراین نقش موثری در تصمیم دادگاه عالی اونتاریو داشت.

حکم دادگاه عالی انتاریو راه را نه تنها برای تداوم پیگیری حقوقی این پرونده توسط خانواده ها و انجمن خانواده های پرواز اوکراین بازتر میکند بلکه برگ برنده ای در دست نیروهای سرنگونی طلب و حزب کمونیست کارگری برای جلب همبستگی افکار عمومی مردم جهان با مردم ایران است. حکم این دادگاه نشان داد که میتوانیم سنگر به سنگر جمهوری اسلامی را درسطح بین المللی عقب برانیم، دول غربی را تحت فشار بیشتری قرار دهیم که جمهوری اسلامی را بعنوان حکومتی تروریست بایکوت کنند و سران آنرا که دست به چنین جنایت هولناکی زدند و هزاران جنایت دیگر نیز در پرونده آنها است، تحت تعقیب قضایی قرار دهند.

حزب کمونیست کارگری این موفقیت را به خانواده های جانباختگان پرواز ۷۵۲ و به مردم آزاده ایران تبریک میگوید و همه مردم را به تشدید مبارزه برای سرنگونی حکومت جنایتکار اسلامی فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ مه ۲۰۲۱، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

اینرا هم بخوانید

گروسی :جمهوری اسلامی تهدید به «تغییر سیاست هسته‌ای» را متوقف کند

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ضمن ابراز نگرانی از تهدیدهای …