حزب کمونیست کارگری ایران:دستگیری کارگران فولاد اهواز را شدیدا محکوم میکنیم. کارگران با خواست آزادی فوری همکاران خود تجمع کردند

 

روز ۱۰ اسفند بدنبال ١٠ روز اعتصاب متحدانه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز و تجمعات پی در پی آنان در مقابل استانداری خوزستان و راهپیمائی در سطح شهر، پلیس اطلاعات نیروی انتظامی این شهر، شبانه با در دست داشتن لیستی از کارگران به درب منازل آنان رفته و در مقابل چشمان خانواده هایشان بیش از ده نفر از آنها را بازداشت کرده است.

 

بنا بر خبر منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران بدنبال پرداخت حقوق آذرماه کارگران در روز چهارشنبه، نیمه های شب همانروز(چهارشنبه) ده نفر که اعلام کردند گویا از جانب وزرای کار و صنعت، و معدن و تجارت آمده اند وارد شرکت شده و اعلام کرده بودند برای بررسی اعتراضات کارگران و توقف تولید آمده اند. این اقدام مشکوک این جماعت با اعتراض و سوال کارگران حاضر در شیفت شب روبرو شد مبنی بر اینکه اگر با هدف بررسی اعتصاب و دلایل توقف تولید آمده اید چرا نیمه شب را برای اینکار انتخاب کرده اید؟ بدنبال این تحرکات توطئه گرانه بود که روز ۱۰ اسفند بازداشتها صورت گرفت. اسامی نه نفر از کارگران دستگیر شده عبارتند از: فرهاد اکبریان ، مرتضی اکبریان، میثم علی قنواتی، امین مؤمن پور، حسین نیسی، باقر دلفی، تقی حسن زاده، هادی عفراوی و مهدی عادل زاده. بنا به گزارشها بازداشتهای گسترده با دستور دادستانی اهواز صورت گرفته و علاوه بر ده کارگری که بازداشت شده اند اطلاعات نیروی انتظامی اهواز طی تماسی با بسیاری از کارگران آدرس منازل آنان را طلب کرده است.

 

در اعتراض به این دستگیریها و برای پیگیری خواستها بیش از ٣٠٠ نفر از کارگران گروه ملی فولاد اهواز امروز در مقابل محل نماز جمعه این شهر تجمع کردند و نیروهای امنیتی رژیم که تجربه حضور اعتراضی گسترده این کارگران در هفته گذشته و راهپیمایی با شکوه آنها در سطح شهر را داشتند، تلاش کردند کارگران را متفرق کنند. اما کارگران به تجمع خود ادامه دادند. پس از آن یگانهای موتوری نیروی انتطامی در محل حاضر شدند و کارگران را تهدید کردند. کارگران در برابر امام جمعه اهواز شعار میدادند “امام جمعه به گوش باش، ما کارگریم نه اوباش”. زیر فشار این اعتراضات و شعارهای پی درپی کارگران، استاندار خوزستان به محل رفته تا بلکه فضا را آرام کند. کارگران خواستار آزادی فوری تمامی همکاران بازداشتی و پاسخگویی به خواستهایشان شدند و اعلام کردند که به مبارزه تا عملی شدن خواستهایشان ادامه خواهند داد.

 

خواستهای فوری کارگران گروه ملی اهواز عبارتست از: آزادی فوری و بی قید و شرط ۱۰ کارگر زندانی، پرداخت یکجا و کامل حقوق ماههای آذر، دی و بهمن، تعیین تکلیف چگونگی پرداخت حقوق اسفند ماه و عیدی و پاداش، پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، برقراری بیمه تکمیلی پرسنل و ساماندهی و برقراری مجدد سرویسهای ایاب و ذهاب.

 

نپرداختن دستمزدهای توافق شده کارگران بنا به تمام قوانین و استانداردهای بین المللی یک دزدی و جرم آشکار است. جمهوری اسلامی با حمله به کارگرانی که از حقوق بدیهی خود دفاع میکنند در واقع راهی برای میلیونها کارگر غارت شده جز سرنگونی این حکومت منحوس باقی نمیگذارد. این حکومت نماینده یک مشت مفتخور سرمایه دار حریص است که برای ثروت اندوزی از سفره فقیرانه کارگران و دستمزد زیر خط فقر آنها نیز نمیگذرند. همه کارگران و مردم را به حمایت از کارگران فولاد اهواز فرا میخوانیم. تمامی کارگران دستگیر شده باید فورا آزاد شوند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ اسفند ۱۳۸۶، ٢ مارس ٢٠١٨

 

 

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …