حزب کمونیست کارگری ایران:چند خبر از اعتراضات کارگری طی سه روز اخیر

–  صبح ۱۶ بهمن کارگران شهرداری توحید واقع در شهرستان چرداول استان ایلام در اعتراض به ۵ ماه تعویق پرداخت دستمزد و ٢ ماه حق بیمه و مشکل تعویق دفترچه های بیمه خود  مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

– روز سه شنبه ۱۶ بهمن کارگران شهرداری آبژدان اندیکا واقع در استان  خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن ٩ ماه حقوق شان عتصاب کرده و در مقابل شهرداری تجمع کردند.

-روز ١٦ بهمن جمعی از اعضای شرکت تعاونی مسکن اتوبوسرانی پروژه های سپیدار ٢ و ٣ و سهیل، در اعتراض به تخلفات تعاونی مسکن و بساط اختلاسهای دست اندرکاران این تعاونیها مقابل کار  تجمع کردند. به گفته کارگران پروژه‌های مسکونی سپیدار ٢ و ٣ و سهیل سالهاست بلاتکلیف مانده و آنها  از سال ٩١ منتظر تحویل آپارتمان‌های خود هستند.

-روز ١٦ بهمن کارگران و کارکنان پروژه آیسان تبریز در اعتراض به عدم پرداخت ٧ ماه مزد خود  دست به اعتصاب زده و کارگاه را تعطیل کردند.

– روز١٤ بهمن جمعی از کارگران سد و نیروگاه چم شیر در گچساران در اعتراض به ١٢ ماه تعویق در پرداخت دستمزد خود مقابل ساختمان فرمانداری گچساران تجمع کردند.

– روز ١٤بهمن کارگران شرکت «کیسون» (مجری ساخت پروژه قطار شهری اهواز) در ادامه اعتراضات قبلی خود بخاطر هجده ماه دستمزد پرداخت نشده مقابل ساختمان قطار شهری اهواز دست به تجمع زدند.

تعویقهای طولانی در پرداخت دستمزد کارگران یک روال معمول چپاول سرمایه داران در ایران تحت حکومت اسلامی است. کارگران مدام به این قلدری و دزدی آشکار اعتراض میکنند و جمهوری اسلامی که خود جزئی از این سیستم چپاول است و در واقع جزء اصلی آنست، از سرمایه داران و مفتخوران پشتیبانی میکند. این سیستم ضد انسانی و چپاولگر را باید از اساس ریشه کن کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٦ بهمن ۱۳۹۷، ٥ فوریه ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه و دو خبر دیگر

– بنا بر گزارشات دریافتی از روز گذشته ۲۶ اردیبهشت  کارگران  نیشکر هفت تپه در …