حزب کمونیست کارگری: گزارش سازمان بهداشت جهانی درمورد ایران واقعی نیست

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی تویتری نوشته است که “در ایران استراتژی ها و اولویت‌ها برای کنترل کرونا در جهت صحیح در حال پیشرفت است و کار مثبتی در مورد مدیریت پرونده، پیشگیری و کنترل عفونت، آزمایشگاهها و رویکرد کل دولت در حال انجام است”. این گزارش مطلقا واقعیت ندارد.این گزارش بشدت غیر مسئولانه است، به نحو عجیبی چشم بر واقعیات بسته است، علمی نیست، انسانی نیست و مانع دیدن حقایق مربوط به کرونا میشود و به مردم ایران و حتی جهان آسیب بیشتری میزند. طبق گزارشات متعدد از شهرهای ایران آمار رسمی حکومت فاصله زیادی با آمارهای واقعی دارد.

در حالیکه جمهوری اسلامی آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور را ۱۲۴ نفر اعلام کرده است، گزارشاات شاهدان عینی و کادر بیمارستان ها نشان میدهد که فقط در استان گیلان متاسفانه صدها نفر جانشان را از دست داده اند. دنیا میداند که جمهوری اسلامی حقایق را پنهان کرد، اقدامی قاطع و بموقع برای پیشگیری کرونا انجام نداد، مانع گزارشدهی کادر پزشکی و سایر مطلعین از تعداد مبتلایان و مرگ و میرها شد، تعدادی را بدلیل گزارشدهی دستگیر کرد، حتی کادر پزشکی را که با بیماران مبتلا به کرونا در تماس نزدیک بودند از کوچکترین امکانات محافظتی محروم کرد. مدارس و دانشگاهها را تنها پس از اعتراض دانشجویان و معلمان و خانواده های دانش آموزان تعطیل کرد، نماز جمعه ها و امامزاده ها را که مرکز انتقال بیماری است پس از گسترش وسیع کرونا تعطیل کرد، جلو دهها پرواز به چین را نگرفت، قم را که مرکز شیوع کرونا به سایر نقاط کشور بود به موقع قرنطینه نکرد و کماکان نه امکاناتی در اختیار مردم قرار داده و نه آمار واقعی را منتشر میکند. اگر از ابتدا گزارشی واقعی از خطرات کرونا در اختیار مردم قرار داده میشد و قرنطینه های لازم صورت میگرفت، مردم نیز مساله را جدی تر میگرفتند و لااقل با امکانات خودشان از خود مراقبت بیشتری میکردند. همین امروز بدلیل عدم اقدامات بهداشتی، کارگران راه آهن در سراسر کشور اعلام اعتصاب کردند و تعدادی از پرستاران نیز در روزهای گذشته به این دلیل که حکومت امکاناتی برای محافظت آنها در مواجهه با بیماران مبتلا به کرونا قرار نداده است، از کار استعفا داده اند تا حکومت را مجبور به تامین امکانات حفاظتی کنند.

سازمان بهداشت جهانی با چشم پوشی بر این حقایق به تمجید جمهوری اسلامی پرداخته و به اعتبار خود بشدت لطمه زده است. مردم جهان میدانند که سران حکومت اسلامی دست گوبلز را از پشت بسته اند. همه میدانند که جمهوری اسلامی با نفرت عمومی در ایران و همینطور در نزد افکار عمومی جهانی، بویژه پس از کشتار عامدانه ۱۷۶ مسافر پرواز ۷۵۲، مواجه است و بیش از هر زمان نیاز دارد تا با دستکاری آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن تصویری از یک حکومت مسئول ارائه بدهد و سازمان بهداشت جهانی هم به کمک او شتافته است!از سازمان بهداشت جهانی انتظار میرود گزارشی همه جانبه و واقعی و مسئولانه از وضعیت کرونا در ایران ارائه دهد. حزب کمونیست کارگری به سهم خود تلاش میکند گزارشات واقعی کادر پزشکی و شاهدان عینی و افراد مطلع از آمارهای هر شهر و یا کشور را هر چه بیشتر منعکس کند و گزارشات غیر واقعی را افشا کند. صدای اعتراض مردم در ایران به اوضاع نابسامان درمانی و پزشکی و سیاستهای غیرمسئولانه و جنایتکارانه حکومت اسلامی را بازتاب دهد و حکومت را برای مقابله جدی تر با این فاجعه زیر فشار قرار دهد.حزب کمونیست کارگری ایران۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۷ مارس ۲۰۲۰

Teilen

اینرا هم بخوانید

حمایت انقلاب زنانه از فراخوان اعتصابات سراسری چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ روز جهانی کارگر

برپاخیز برای زن زندگی آزادی! در اعتراض به جنگ علیه زنان در دور جدیدِ تحمیل …