حزب کمونیست کارگری: بازنشستگان دوم دی تجمع اعتراضی برپا میکنند

بازنشستگان برای پیگیری خواستها و مطالباتشان برای ساعت ده صبح دوم دیماه به تجمع در مقابل مجلس و سازمان برنامه فراخوان به تجمع داده اند. این فراخوان از سوی انجمن صنفی بازنشستگان کشوری و پیشکسوتان آموزش و پرورش پارک شهر اعلام شده است و قبل از آن نیز گروههای دیگری همچون اتحاد بازنشستگان از برگزاری تجمع در هفته اول دیماه خبر داده بودند. در رابطه با فراخوان بازنشستگان به تجمع در دوم دیماه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران طی اطلاعیه ای خبری اعلام کرده است که به زودی برنامه حمایتی خود از این فراخوان را منتشر خواهد نمود.
یک موضوع مهم اعتراض بازنشستگان لایحه بودجه دولت و اختصاص صرفا ١٥ درصد به حقوقهای چند بار زیر خط فقر آنان، با وجود افزایش چند برابری قیمت هاست. در بیانیه های بازنشستگان و معلمان با اشاره به لایحه بودجه دولت به تدارک تهاجمی بیشتر به زندگی و معیشت کل جامعه و پایین تر آمدن سطح زندگی مردم از خط فلاکت کنونی هشدار داده شده است. این چنین است که بازنشستگان و معلمان در سراسر کشور برای مقابله با تعرض حاکمین به زندگی شان اعلام میکنند که ایستاده اند و دست به مقابله میزنند.
محور اعتراض بازنشستگان و معلمان، اعتراض به فقر، به گرانی، به دستمزدهای چند بار زیر خط فقر، به تبعیض و نابرابری و به حقوقهای نجومی و بساط دزدی ها و اختلاسهاست. اینها همه از جمله محورهای مهم خیزش آبان ماه بود.
خواستهای بازنشستگان عبارتند از: اجرای قانون خدمات کشوری به نحوی که حقوقها به بالای خط فقر هشت ملیونی افزایش یابد، درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای همه کودکان، تامین مسکن مناسب، حق تشکل، حق تجمع، حق رسانه بدون هرگونه امنیتی کردنی و آزادی فوری و بدون وثیقه معلمان زندانی، کارگران دربند و تمامی زندانیان سیاسی، پایان دادن به امنیتی کردن و پرونده سازی ها، پایان دادن به اختلاس ها و بازگرداندن پولهای به سرقت رفته به صندوق های بازنشستگی.
بعلاوه بازنشستگان طی بیانیه هایشان اعتراض خود را به سرکوبگری های حکومت اسلامی در خیزش آبان ماه اعلام داشته و ضمن محکوم کردن کشتار صدها نفر از مردم، بر آزادی فوری و بدون قید و شرط همه دستگیرشدگان تاکید کردند. حزب کمونیست کارگری از خواستها و مبارزات بازنشستگان قاطعانه حمایت کرده و همه کارگران، معلمان، دانشجویان و بخشی های مختلف جامعه را به حمایت وسیع از تجمع دوم دیماه فرا میخواند.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٦ آذر ٩٨، ١٧ دسامبر ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

حکومت اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج و در سطح جهان بایکوت شود

کنفرانس سالانه آی ال او سازمان جهانی کار از روز سوم ژوئن در ژنو شروع …