حزب کمونیست کارگری: بازنشستگان و ادامه یکشنبه های اعتراض- تجمع بازنشستگان شوش، شوشتر، کرمانشاه و اهواز

‏ امروز ۲۸ خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهایی چون شوش، شوشتر، کرمانشاه و اهواز همچون یکشنبه های گذشته در اعتراض به گرانی و بی تامینی و تعرضات معیشتی حکومت همچون برنامه توسعه هفتم و مصوبه مزدی شورای عالی کار و نیز برای پیگیری مطالباتشان دست به تجمع و اعتراض زدند. افزایش حقوقها به بالای خط فقر که به گفته خود حکومتیان در تهران به ۳۰ میلیون رسیده و درمان رایگان که در همین اعتراضات بر بنرهایشان نقش بسته است، دو خواسته مهم آنهاست.

در این اعتراضات بازنشستگان شعار میدادند:” تورم گرانی بلای جان مردم”، “افزایش دستمزد طبق تورم”، “وعده وعید کافیه سفره ما خالیه”، ” حقوق بازنشسته فقط برای یه هفته”، “ننگ ما ننگ ما صداوسیمای ما”، “یخچال بازنشسته خالیتر از گذشته”، ” تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم”، “نه وعده، نه بازی، اجرای همسانسازی”، و ” بازنشسته بیداره،ازتهدید بیزاره”.

در اهواز بازنشستگان در میدان کارگر روبروی سازمان تامین اجتماعی تجمع و راهپیمایی داشتند و با فریاد شعارهایشان صدای اعتراض خود را بلند کردند.

خواستهای مشترکی اعتراضات بخش های مختلف بازنشستگان را به هم و به اعتراضات کل جامعه پیوند میدهد. این اعتراضات علیه فقر و فساد و بی تامینی، تبعیض ها و نابرابریها، سرکوبگریهای حکومت و کل بساط دزد سالار حاکم است. اشاره کنیم که بازنشستگان کشوری نیز برای ساعت ده صبح روز ۳۱ خرداد به تجمع در محل صندوق بازنشستگی کشوری فراخوان به تجمع داده اند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷ ژوئن ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

اعتصاب در شهرهای کردستان در سالروز انقلاب زن زندگی آزادی

امروز یکشنبه ۲۵ شهریور در دومین سالروز انقلاب زن زندگی آزادی، روزی که مهسا/ ژینا …