حزب کمونیست کارگری: تاریخ تجمع بزرگ بازنشستگان در مقابل مجلس اعلام شد

اطلاعیه خبری

بازنشستگان برای پیگیری خواستها و مطالباتشان برای ساعت ده صبح روز یکشنبه ۱۹ آبان به تجمع در مقابل مجلس و سازمان برنامه فراخوان به تجمع داده اند. این فراخوان از سوی گروههای مختلف بازنشستگان از جمله “شورای بازنشستگان ایران”، “اتحاد بازنشستگان”، “پیشکسوتان”، “آ،پ پارک شهر” و “انجمن صنفی بازنشستگان کشور” خطاب به همه بازنشستگان و معلمان شاغل منتشر شده است.

بازنشستگان  در بیانیه های خود برخواستهای بسیار مهم و کلیدی ای تاکید کرده اند که از جمله عبارتند از: حق تشکل، حق تجمع، حق تحصن، حق اعتصاب و آزادی بیان فارغ از شرایط امنیتی، آزادی بدون قید و شرط و بدون وثیقه کارگران، معلمان، دانشجویان و تمامی فعالین سیاسی زندانی، درمان رایگان و بیمه کارآمد برای بازنشستگان و شاغلین، اجرای قانون خدمات کشوری و افزایش حقوقها به بالای رقم خط فقر 7 میلیون تومانی با تأکید بر افزایش سالانه آن متناسب با نرخ تورم واقعی، شفاف سازی وضعیت صندوق های بازنشستگی و برگرداندن سرمایه های اختلاس شده به صندوق ها و نظارت نمایندگان واقعی و منتخب بازنشستگان بر صندوق ها، تأمین مسکن مناسب برای همه بازنشستگان، و تلاش برای ایجاد تسهیلات فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای همه بازنشستگان در شهر های کشور.

بازنشستگان در آخرین تجمع خود با توجه به رقم خط فقر هشت میلیون شعار خط فقر هشت میلیون، حقوق ما دو میلیون را سر دادند. بازنشستگان در اعتراضاتشان به فقر، گرانی، تبعیض، نابرابری و دزدی ها و حقوقهای نجومی اعلام مبارزه کرده اند و با تاکید بر برداشته شدن فاصله عظیم طبقاتی در جامعه بر زندگی ای انسانی تاکید میکنند. بازنشستگان با خواستها و اعتراضاتشان بطور واقعی همه مردم را نمایندگی میکنند و مبارزات آنها شایسته وسیعترین حمایت هاست.  

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

5 آبان ٩٨،  27 اکتبر  ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

۱ مه ۲۰۲۴؛ اطلاعیه شماره ۲: در اراک جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی اول مه را گرامی داشتند

بنا به گزارشهای دریافتی جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان تامین تجمعکرده …