حزب کمونیست کارگری: تجمع معلمان حق التدریس و سه خبر اعتراضی دیگر

– روز 12 آبان تعدادی از معلمان حق التدریس و نهضت سوادآموزی، در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت استخدامی و وضعیت نابسامان معیشتی خود، در مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. آنها خواستار تعیین تکلیف وضعیت‌شان و قراردادهای دائمی کار هستند. معلمان حق  التدریس در این رابطه تجمعات بسیاری بر پا کرده اند.

– صبح روز یکشنبه ۱۲ آبان پرسنل شرکت شایگان مهر آپادانا ( پروژه آبیاری دشت سیستان) واقع در استان سیستان و بلوچستان با تجمع در محل کارگاه این شرکت نسبت به پرداخت نشدن ۶ ماه حقوق و سایر مطالبات‌شان تجمع کردند.

– روز یکشنبه ۱۲ آبان کارکنان شهرداری شهرستان شهریار واقع در غرب استان تهران در اعتراض به تعویق  پرداخت چندین ماهه دستمزد خود در مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند. به گفته کارگران  شهرداری به بهانه نبود منابع مالی از پرداخت دستمزد آنان سرباز می زند. در این حرکت اعتراضی  کارگران شهرداری با بنر بزرگی با مضمون “حق کارگران رفتگر را بدهید” اعتراض خود را بیان کردند. گفتنی است که  در هفته‌‌های اخیر تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری شهرهای مختلف ازجمله رشت، اهواز، کوت عبدالله، سده ، شاهین شهر و برخی مناطق دیگر در اعتراض به نپرداختن دستمزدها و برای گرفتن طلبهای خود برگزار گردیده است.

– روز 12 آبآن کارگران شرکت مخابرات آذربایجان شرقی در ادامه اعتراضاتشان در محوطه این اداره دست به تجمع زدند. اعتراض این کارگران به قراردادهای موقت برده وار کاری و سطح نازل حقوقهایشان است. خواست آنها تبدیل قراردادهایشان به قرارداد رسمی و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای بهبود سطح دریافتی هایشان است.

پیش بسوی شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ آبان  ٩٨،  ٣ نوامبر  ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه و دو خبر دیگر

– بنا بر گزارشات دریافتی از روز گذشته ۲۶ اردیبهشت  کارگران  نیشکر هفت تپه در …