حزب کمونیست کارگری: تجمع کارگران تعاونی مسکن امیرالمومنین، جوانان شهرویی و چند خبر دیگر

  • روز ٩ آذر اعضای تعاونی مسکن امیرالمؤمنین در اعتراض به بالا کشیده شدن سرمایه اندکی که به امید داشتن سرپناهی به این تعاونی پرداخت کرده و سالها بلاتکلیفی، دست به تجمع زدند. بنا بر خبر ها هجده سال قبل کارگران شهرستان پاکدشت به امید صاحبخانه شدن اندک اندوخته ای را که داشتند به امید خانه دار شدن به حساب تعاونی مسکن منطقه واریز کردند. اما با گذشت سال‌های زیاد، تنها عایدی‌شان دریافت یک سند تک برگ بوده است و در واقعیت زمینی به آنها تعلق نگرفته است. بالاکشیدن اندوخته های کارگران و بخش های محروم توسط تعاونی های کاذبی که اینجا و آنجا ایجاد شده بخشی از چپاولگری های مشتی سرمایه دار مفتخور در ایران است. مالباختگان تعاونی مسکن امیرالمومنین خواستار پرداخت فوری پولهایشان و خسارت آن هستند.
  • روز ٩ آذر اعضای شورای عالی و روسای هیئت مدیره‌های نظام پرستاری سراسر کشورزیر فشار اعتراضات گسترده پرستاران، طی نامه‌ای به روحانی، از وضع نابسامان بیمارستانها در این ایام کرونا و فشار سنگین بر روی پرستاران از جمله خستگی، فرسودگی و سختی کار، کمبود نیرو، کاهش در پرداخت‌ها، عدم تحقق کامل فوق العاده ویژه، ابتلای بالای آنان به بیماری مهلک کرونا و اجرا نشدن مصوبات ستاد ملی کرونا، هشدار دادند. در این نامه از جانباختن ٨٤ پرستار تنها در این ماه و٥٠ هزار پرستار مبتلا که در قرنطینه هستند و منفک شدن بیش از هشت هزار نفر و بستری بودن آنها در بیمارستان بدلیل ابتلا به بیماری گزارش شده است. این گزارش تکان دهنده در حالی داده میشود که قبلا مجمع فعالین صنفی پرستاری کشور طی بیانیه ای در بیست و پنجم آبانماه ضمن محکوم کردن وضعیت فاجعه بار شرایط کاری و معیشتی خود و بیمارستانها و مراکز درمانی بر ناکارا بودن و نمایندگی نشدن توده وسیع پرستاران و کادر درمانی توسط تشکلهایی تحت عنوان تشکلهای صنفی پرستاران از جمله سازمان نطام پرستاری و نقش این نهادها به عنوان بلندگوی شعارهای بی پایه مسئولان دست اندر کار، تاکید کرده و با هشدار به مسئولان نظام نسبت به وضع اسفناک سلامت در جامعه بر خواستهای فوری شان تاکید کرده بودند. استخدام سریع و بی قید و شرط کلیه ی پرستاران در حال طرح، شرکتی، قراردادی وبیکار، و برقراری سریع فوق العاده ویژه ی وعده داده شده از اول آذر ماه به میزان حداکثری، آغاز اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، آغاز اجرای مزایای مشاغل سخت برای کلیه ی مشمولین شامل بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه و دادن ۲ ماه مرخصی طبق قانون، ارتقاء بهره وری، رعایت شرایط مخاطره ای برای کارکنان نظام مراقبت و دور کردن افراد پرخطر جامعه ی پرستاری از کانونهای پر خطر، تغییر مسئولان بی کفایت در حوزه های مربوطه، تشکیل کارگروه اجرایی (نه مذاکره ای ) مورد تایید جامعه ی پرستاری برای آغاز اجرای مطالبات پرستاری و اطلاع رسانی مکرر اقدامات انجام شده به جای وعده های فریبندهُ از جمله خواستهای فوری مورد تاکید پرستاران بود. از خواستها و اعتراضات پرستاران باید وسیعا حمایت کرد.
  • روز ٨ آذر جوانان روستای شهرویی بار دیگر با خواست استخدام در پالایشگاه بید بلند دو بهبهان دست به تجمع زدند. بنا بر خبراهالی این روستا با این شرط که اکثریت جوانان روستا به استخدام این پالایشگاه در بیایند زمین های خود را با قیمت مناسب به دولت فروخته اند. اما مسئولان این شرکت به تعهد داده شده عمل نکرده اند. تجمع قبلی این جوانان در دوم آذر ماه بود. قبلا نیز در ٢٢ آذر ٩٤ تجمعی از سوی جوانان این منطقه در مقابل پالایشگاه صورت گرفت که در پی آن در روز ٢٤ آذر مرتضی فرج نیا با ضرب گلوله معاون فرمانده انتظامی عبدولی کشته می شود و جوان دیگری بنام ابراهیم شهرویی با ضرب گلوله عظیمی آسیب جدی دیده و دچار قطع نخاع گردید و دیگر قادر به حرکت دادن نیم تنه ی خود نیست . در برابر این جنایت حکومتیان در همان مقطع اعتراضات وسیعی بر پا شد. اکنون جوانان روستای شهرویی بار دیگر با خواست اشتغال به کار به میدان آمده اند.

تجمع کارگران بیکار در مقابل مراکز تولیدی در شهرهای مختلف به یک شکل اعتراض جوانان جویای کار تبدیل شده است. تمامی کارگران بیکار اعم از زن و مرد باید از بیمه بیکاری مکفی برخوردار باشند. درمان رایگان، تحصیل رایگان برای همه کودکان و داشتن مسکن حق همه مردم است.

  • روز پنجشنبه ۶ آذر ۹۹، کارگران مجتمع تجاری اروند مال خرمشهر در اعتراض به‌ عدم پرداخت سه ماه مزدشان دست به تجمع زدند۔ در این مجتمع ۴۰ کارگر در بخش های نگهبانی، تاسیسات، خدمات و فضای سبز با سوابق ۶ تا ۸ سال مشغول و بصورت پیمانی مشغول بکارند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٩ آذر۱۳۹۹، ٢٩ نوامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …