حزب کمونیست کارگری: جدال سخت و هرروزه کارگران نیشکر هفت تپه با مافیای دزدان, از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه وسیعا حمایت کنیم!

هفت تپه: شماره ٤٩

صبح روز ٦ مرداد کارگران نیشکر هفت تپه در چهل و سومین روز اعتصاب خود بعد از تجمع در مقابل فرمانداری در داخل شهر شوش راهپیمایی کردند. کارگران با شعارهای یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه، کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد، شریعتی حیا کن، خوزستان را رها کن صدای اعتراض خود را به دزدی ها و اختلاس و پاسخ ندادن به خواستهایشان بلند کردند.

اعتصاب و اعتراضی هماهنگ در بخش های مختلف نیشکر هفت تپه در جریان است. در حالیکه کارگران آبیاری در زمین ها مشغول کارند و در حفظ زمینهای نیشکر هفت تپه از دست چپاولگران تلاش دارند، باقی کارگران در تجمعات مقابل فرمانداری و رساندن صدای اعتراضشان به جامعه جانانه ایستاده و مبارزه را جلو میبرند. روز گذشته حدود ٨٠٠ کارگر آبیاری با تجمع در دروازه ۷۰۴ راهی شرکت شدند و بعد از بررسی متوجه شدند که سید احمد قوس و شجاع کعب زمینهای آماده برای کشت را اجاره گرفته و آنها را به اجاره مردم گذاشته اند. در این روز یکی از کشاورزان که زمین ۷۱۰ را اجاره کرده، از واریز کردن پول به حساب این دو نفر خبر داده است. در این روز کارگران آبیاری جلوی این واگذاری ها را گرفته و زمینها را بازپس گرفتند.

با رو شدن هر روز بیشتر اختلاسها و حاتم بخشی ثروتها و زمینهای شرکت نیشکر هفت تپه، توطئه نابودی شرکت که کارگران مدام در مورد آن هشدار داده اند واضح تر جلوی چشم قرار میگیرد. به گفته کارگران سرنخ این دزدی ها به مسئولان رده بالای حکومتی میرسد و دست بسیاری از آنها به این توطئه آلوده است. در این چپاولگری ها زندگی و معیشت ٥ هزار کارگر به بازی گرفته شده است.

به گفته کارگران کعب عمیر نماینده مجلس اسلامی کسی است که در جلسه ای در وزارت کار پیشنهاد دادن فرصت سه ماه برای تکمیل طرح به اسد بیگی و اختصاص یک میلیارد و نیم دلار به او را داده بوده است. در این میان کلی رشوه بین هر کدام از دست اندر کاران داده شده و چنین مافیایی پرورده شده است. از جمله رشوه سه میلیارد تومانی اسد بیگی به جعفری چگنی رئیس دادگستری شوش و حسینی پویا دادستان استان خوزستان است.

در همین راستا زمزمه های بر سر کار آمدن کیومرث جافرپور به عنوان مسئول حراست و هرمز کاهکش به عنوان مسئول امور مالی کارگران را به شدت خشمگین کرده است. بنا بر خبر ها کیومرث جافر پور پسر خواهر جعفری رئیس دادگستری شوش است که توسط اسد بیگی در سال ٩٨ با حقوق ١٣ میلیون تومان در ماه استخدام شد. او بارها مشاهده شده است که از کارگران اعتصابی و معترض در حال عکس و فیلم گرفتن بوده و گفته میشود که به جعفری ارسال کرده است. هرمز کاهکش نیز یکی دیگر از اعضای مافیای دزدی است و یک کارش درست کردن بیلان مالی جعلی برای اسدبیگی جهت دریافت ارز و همچنین فروختن آنها در بازار آزاد بوده است.

کارگران نیشکر هفت تپه با رو کردن همدستی تک تک این دزدان و اختلاسگران در همدستی دولت و قوه قضایی علیه کل این بساط دزدی و چپاول ایستاده اند و برای حفظ امنیت شغلی و زندگی و معیشتشان می جنگند.

به گفته کارگران هنوز حقوق فروردین تعدادی از کارگران فصلی واریز نشده. خواست کارگران اعتصابی هفت تپه پرداخت کامل طلبهای همه بخش های کارگران در این شرکت است. یک اعتراض دیگر کارگران به بازگردانده شدن مدیران قبلی و بازنشسته به کار است که در راستای اجرای همان پروژه حاتم بخشی زمین های کشاورزی و به تدریج به تعطیلی کشاندن کامل نیشکر هفت تپه است. کارگران اعتصابی و تجمع کننده در برابر فرمانداری از همکاران خود در داخل شرکت خواستار معرفی این افراد در تمام بخش ها و جلوگیری از ورود آنان به کارخانه شده اند. کارگران میگویند اگر پول نیست اینهمه مدیر بازگردانده به کار چگونه تامین میشوند؟ کارگران اولتیماتوم داده اند که اگر کار آنها خاتمه نیابد خودشان جلوی آنها را خواهند گرفت.

حرف آخر و اصلی کارگران اینست که هیچ شکلی از خصوصی سازی را قبول نمیکنند. “خصولتی” نیز همان خصوصی سازی و واگذاری شرکت به دست عوامل دولتی است و گذاشتن کلاه دیگری بر سر کارگران است. آنها همچنین واگذاری هفت تپه به تامین اجتماعی که خود کانون اختلاسها بوده و به ورشکستی رسیده است را قبول ندارند. با واگذاری سهام شرکت و به حراج گذاشتن سهام آن و به راه انداختن دکان دیگری از اختلاس و دزدی نیز موافق نیستند. آنها خواستار دولتی شدن با نظارت کارگران هستند. کارگران نیشکر هفت تپه با قدرت شورایشان و اراده جمعی شان مقابل این دزدبازار متحدانه ایستاده و از نظارت خود کارگران بر شرایط کار و شغلشان سخن میگویند.
آنچه در نیشکر هفت تپه میگذرد ، داستان زندگی کارگران هپکو، آذرآب، فولاد اهواز، معد ن آق دره و بخش عظیمی از مراکز تولیدی تحت حاکمت رژِیم مافیایی و دزد جمهوری اسلامی است. کل این بساط چپاول و دزی را باید جارو گردد. کارگران نیشکر هفت تپه درگیر مبارزه ای سخت و دشوارند باید با تمام قوا از مبارزات آنها حمایت و پشتیبانی کرد.

زنده باد همبستگی با کارگران اعتصابی هفت تپه
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
٦ مرداد۱۳۹۹، ٢٧ ژوئیه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

گزارشات تصویری از شرکت فعالین حزب کمونیست کارگری در مراسمها و تظاهراتهای اول مه در خارج کشور

این صفحه تکمیل میشود سوئد استکهلم سوئد مالمو سوئد گوتنبرگ آلمان فرانکفورت: برمن کاسل لایپزیک