حزب کمونیست کارگری: دور دیگری از اعتراضات کارگران گروه ملی و چند خبر اعتراضی دیگر

دور دیگری از اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد اهواز

از ساعات اولیه صبح روز دهم مهرماه کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به سه ماه تعویق پرداخت دستمزدشان دست از کار کشیدند و در داخل شرکت دست به راهپیمایی اعتراضی زدند. قضیه از این قرار است که بدنبال به راه افتادن تولید این کارخانه که پس از دوهفته اعتراض قدرتمند کارگران راه اندازی شد، باز هم کارگران با معضل عدم پرداخت دستمزدهایشان روبرویند. این موضوع بار دیگر صدای اعتراض کارگران را بلند کرد و بعد از چند روز بالاخره به آنان وعده داده شد که یکی از اعضای هیات مدیره گروه ملی فولاد اهواز به اسم پهلوانی برای صحبت با آنان و حضور در تالار اجتماعات در روز دهم مهر ماه به کارخانه خواهد آمد.  اما در این روز خبری از آمدن وی نشد و وعده هفته آینده را به کارگران دادند. روز دهم مهرماه کارگران بعد از شنیدن این خبر در اعتراض به عدم حضور مدیران در شرکت و پاسخگویی به آنان، از مقابل دفاتر اداری تا بخش تولیدی کوثر به راه افتادند و در حین راهپیمایی یکی ازسرپرستان واحد کوثر را با سردادن شعارهای اعتراضی سوار ماشین کردند و از داخل مجموعه گروه ملی به خارج از آن هدایت کردند.   در این حرکت اعتراضی کارگران میگفتند :” سرپرست واحد کوثرباید استعفا بدهد و دیگه پایش را داخل شرکت نگذارد “. کارگران اعلام کردند که تا پاسخ نگیرند اعتصاب آنان ادامه خواهد یافت.

 

اعتراضات دور قبل کارگران گروه ملی فولاد اهواز بخاطر تعویق پرداخت دستمزدها و وضعیت بحرانی کارخانه و خطر بیکار شدن از کار  برپا شده بود که بعد از دو هفته با وعده های مقامات مسئول در دهم شهریورماه موقتا خاتمه یافت. کارگران اخطار داده بودند که اگر به وعده ها عمل نشود، دوباره به میدان خواهند آمد. بدنبال این اتفاقات است که دور دیگری از اعتراضات این کارگران آغاز شده است.

 

اعتصاب کارگران خدمات شهری شهرداری رامشیر

روز ٩ مهر  كارگران خدمات شهري شهرداري رامشير در خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان دست به اعتصاب زدند.

 

اعتصاب معلمان در  بجنورد

روز ١٠ مهر معلمان در بجنورد در اعتراض به پایین بودن حقوق و انجام خدمت در مناطق مرزی دست از کار کشیدند و تجمع اعتراضی بر پا کردند. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان در بیانیه خود به مناسبت بازگشایی مدارس بر خواست افزایش دستمزدهای به بالای خط فقر ٦ میلیون تومانی تاکید کرده است.

 

چهارمین روز تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج

روز ١٠ مهرماه ٣٠٠ نفر از کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج در اعتراض به تعویق پرداخت حقوق و وضع بلاتکلیف بیمارستان برای چهارمین روز دست از کار کشیدند و ابتدا در مقابل بیمارستان تجمع کردند و سپس در خیابان بهشتی (خیابان اصلی روبروی درِ بیمارستان) جمع شدند و با شعار ننگت باد، ننگت باد راهپیمایی کردند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١١ مهر ۱۳۹۷، ٣ اکتبر ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …