حزب کمونیست کارگری: دومین روز تجمع اعتراضی کارگران اخراجی شرکت مپنا و سه خبر دیگر

  • روز دوشنبه ١٤ مهرماه ٢٧ کارگر اخراجی شرکت مپنا پالایشگاه بید بلند ۲ بهبهان برای دومین روز در مقابل درب پالایشگاه تجمع کرده و خواستار بازگشت به کار خود شدند. این کارگران بصورت قراردادی برای شرکت مپنا کار میکردند که به دستور مدیریت از کار برکنار شده، و نیروهای جدید جایگزین آنها شده اند.
  • روز ١٤ مهر گروه شورای بازنشستگان ایران به مناسب روز جهانی معلم و در حمایت از معلمان زندانی در تویتر و اینستاگرام با هشتگ #معلمان_زندانی، به خانواده های دانش آموزان، دانش آموزان، معلمان و تمامی انسانهای آزادیخواه فراخوان داده است که با معلمان زندانی ابراز همبستگی و حمایت کنند. هم اکنون اسماعیل عبدی، محمد حبیبی، ناهید فتحعلیان، یاسر امین آذر، محمد علی زحمتکش، مهدی فراحی شاندیز و زینب همرنگ از جمله معلمان در بند هستند. با موج وسیعی از اعتراض به اشکال مختلف باید خواهان آزادی معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی شد.
  • بنا بر خبرهای منتشر شده روز چهار شنبه ۱۴ مهر زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ بدون اطلاع قبلی و با اجبار از تیپ ۵ به بندی در تیپ ۲ انتقال داده شدند. این زندانیان با مشاهده وضعیت نامناسب و غیر بهداشتی بند جدید دست به اعتراض و اعتصاب غذا زدند. با اعتراض جمعی زندانیان، مسئولین زندان ناچار به پاسختگویی شدند و مواد شوینده و بهداشتی در اختیار زندانیان قرار دادند و قول دادند که به خواستهای زندانیان توجه کنند. اشاره کنیم که بسیاری از دستگیر شدگان اعتراضات آبان ماه و همچنین محمد حبیبی عضو کانون صنفی معلمان و شاپور احسانی راد از اعضای هیات مدیریه اتحادیه آزاد کارگران ایران در این بند محبوسند.
  • روز ١٤ مهر مربیان پیش دبستانی شهرستان ایذه با تحصن در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان خواستار تبدیل وضعیت خود به حق التدریسی و استخدام خود در آموزش و پرورش شدند.
  • روز ١٣ مهر ٣٠٠ راننده تانکر در اعتراض به وضعیت فقیرانه درآمد و معیشت خود جاده اصلی گذرگاه پرویزخان در اقلیم کردستان را مسدود کردند. این رانندگان خواهان تحویل بارهای سوختی در مرز هستند تا آنها مواد سوختی را به شهرهای کردستان عراق حمل کنند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ مهر۱۳۹۹، ٥ اکتبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

رئیسی جلاد کشته شد!

بالاخره بعد از ۱۸ ساعت خبر رسانی قطره چکانی، صبح امروز سخنگوی دولت رئیسی سقوط …