حزب کمونیست کارگری: کارگران راه‌آهن در مقابله با بحران کرونا اعتصاب خود را شروع کردند

روز ١٥ اسفندماه کارگران راه‌آهن فراخوان به اعتصاب سراسری دادند. دراین فراخوان خطاب به کارگران راه‌آهن اراک، اسلامشهر، اندیمشک، تهران، خراسان، رباط کریم، زاگرس، سمنان، شاهرود، دامغان، لرستان، قم، کرج و هرمزگان آمده است: “به‌دلیل گسترش ویروس کرونا و عدم تدابیر پزشکی توسط مسئولین راه آهن در کارخانجات و تمامی مناطق راه آهن هم اکنون جان کارگران در خطر است. به ما حقوق نمی‌دهند و قادر هم نیستیم ماسک و وسایل ضدعفونی برای خودمان و خانواده‌هایمان خریداری کنیم. به ۷۰۰۰ کارگر راه آهن از مدت‌ها پیش قول تجمیع قرارداد داده‌اند ولی تا به امروز هیچ اقدامی صورت نگرفته و دوباره وعده به خرداد ماه سال ۹۹ کرده‌اند. بنا به این دلایل برای دست ‌یابی به مطالبات، فراخوان آغاز اعتصاب از روز ۱۶ اسفندماه صادر شده است”.
حرکت کارگران راه آهن یک حرکت بسیار مهم و نمونه وار است و باید در همه جا الگو قرار گیرد. اعتصاب سراسری پاسخ فوری به شرایط امروز و فاجعه انسانی کرونا و نجات جان جمعیت عظیم کارگران و شاغلین در برابر شیوع گسترده این بیماری است. اعتصاب سراسری در عین حال پاسخ درخوری به بی مسئولیتی و جنایتکاری رژیم و نقش مستقیم آن در گسترش کرونا است. کارگران راه آهن با فراخوان خود به اعتصاب سراسری به همه کارگران راه نشان دادند. حکومت موظف به تامین معیشت کارگران و همه مردم و پرداخت هزینه زندگی آنها تا پایان بحران کرونا است. حکومت موظف به در اختیار گذاشتن امکانات لازم پیشگیری از شیوع بیشتر بیمه کرونا و حفظ جان مردم و درمان رایگان برای همه است. ما در عین حال همه کارگران را فرا میخوانیم که صندوقهای اعتصاب را برای حمایت از اعتصاب خود در این شرایط برپا کنند.
حزب کمونیست کارگری از اعتصاب کارگران راه آهن فعالانه حمایت میکند و تمامی بخشهای کارگران راه آهن را به پیوستن به این حرکت مهم فرا میخواند. ما همه مردم را به دست زدن به اعتصاب عمومی فرا میخوانیم.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ اسفند ٩٨، ٦ مارس ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتراض و اعتصاب عمومی در روز ۱۲ اردیبهشت

«شبکه زن زندگی آزادی» در اعتراض به احکام اعدام، جنگ علیه زنان و فقر و …