حسن صالحی: نه به جمهوری اسلامی!

مردم ایران از مدتها پیش به جمهوری اسلامی نه گفته اند چرا که این حکومت را در شان خود نمی دانند. عده ای که به دنبال اصلاح این حکومت بودند با مبارزه و اعتراض مردم که شعار “اصولگرا، اصلاح طلب دیگه تمام ماجرا” را سر دادند پرونده شان بسته شد.درخیزش آبان ۹۸ مردم یک قدم دیگر به جلو برداشتند و شعار “جمهوری اسلامی نابود باید گردد” را سر دادند و به مراکز سرکوب و مذهبی و نمادهای سرکیسه کردن مردم در این نظام فاسد هجوم بردند.
مردم در هر اعتراض و مبارزه ای نه به جمهوری اسلامی را معنی کرده اند و در مقابل همگان قرار داده اند. نه به جمهوری اسلامی یعنی نه به شکنجه و زندان و اعدام. نه به جمهوری اسلامی یعنی نه به فقدان آزادی و نه به نبود آزادیهای سیاسی و مدنی. نه به جمهوری اسلامی یعنی نه به دخالت مذهب در دولت و قوانین و سیستم آموزشی. نه به جمهوری اسلامی یعنی نه به آپارتاید جنسیتی لجام گسیخته در ایران، یعنی نه به ستم و تبعیض به زنان یعنی نه به حجاب اجباری و نه به قوانین شریعه و نه به قصاص و سنگسار. نه به جمهوری اسلامی یعنی نه به مذهب رسمی. نه به جمهوری اسلامی یعنی نه به هر گونه تبعیض و ستم قومی، ملی و جنسیتی. نه به جمهوری اسلامی یعنی نه بیکاری و فقر و فلاکت. یعنی “نه به فلاکت عمومی و نه به حقوق های نجومی”. نه به جمهوری اسلامی یعنی نه به حقوق های چندین برابر زیر خط فقر. نه به جمهوری اسلامی یعنی نه به رانت خواری و دزدسالاری. نه به جمهوری اسلامی یعنی نه به فقدان بهداشت و درمان و تحصیل رایگان. یعنی نه به بی مسکنی و آلونک نشینی. نه به جمهوری اسلامی یعنی نه به دستگاه قضایی ظلم گستر…
نه به جمهوری اسلامی فریادی است که از اعماق جامعه ایران برمی خیزد چرا که مردم از دست این حکومت ظالم، ستمگر و استثمارگر به ستوه آمده اند و خواهان تغییر بنیادی در زندگی خود هستند. بیایید همه با هم یکبار دیگر به جمهوری اسلامی نه بلند خود را اعلام داریم و به گرد شعارهای انسانی و رهائی بخش وسیع ترین نیروی مردمی را علیه جمهوری اسلامی بسیج کنیم. شکی نباید داشت که با اراده و عزم و انقلاب مردم ایران می توانیم به عمر منحوس جمهوری اسلامی پایان دهیم.

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …