حقیقات استیضاح ترامپ در کمیته قضایی آغاز شد

نخستین جلسه تحقیقات استیضاح رئیس جمهوری آمریکا در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا آغاز شد. در پایان تحقیقات، این کمیته مسئولیت نوشتن لوایح استیضاح را دارد که به سنا فرستاده می‌شود. سپس در سنای آمریکا دادگاهی تشکیل می‌شود که ریاست آن با قاضی ارشد دیوان عالی آمریکاست و سناتورها هیئت منصفه آن هستند. در صورتی که دو سوم از سناتورها رای به عدم کفایت رئیس جمهوری بدهند او مجبور به ترک کاخ سفید خواهد شد.

جرالد ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان در سخنان ابتدایی خود، درخواست آقای ترامپ برای تحقیق درباره پسر جو بایدن را تلاش برای دخالت دادن یک کشور خارجی در امور انتخاباتی آمریکا کرد. در زمان درخواست، جو بایدن مهم‌ترین رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به حساب می‌آمد.

آقای ندلر همچنین از تلاش رئیس جمهوری برای جلوگیری از دسترسی نمایندگان به مدارک و اسناد به عنوان اقدامی نادر در تاریخ آمریکا نام برد و آن را تلاشی برای جلوگیری از اجرای عدالت توصیف کرد.

داگلاس کالینز، بالاترین مقام جمهوری‌خواهان در این کمیته، صحبت‌های خود را به سیاسی بودن تحقیقات اختصاص داد و گفت که آقای ندلر از پیش گفته بود که قصد استیضاح رئیس جمهوری را دارد و این خود نشانی از سیاسی بودن کل ماجراست.

در جلسه امروز قرار است چهار استاد دانشگاه نظر خود را درباره قابل استیضاح بودن اتهام‌های مربوط به رئیس جمهوری صحبت کنند. سه نفر از استادها را دموکرات‌ها و یکی را جمهوری‌خواهان انتخاب کرده‌اند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

تجمع بازنشستگان فولاد در چند استان

بازنشستگان فولاد روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه، در استانهای تهران، اصفهان، دامغان، خوزستان، شاهرود، قائمشهر …