حمایت بیش از هزار پزشک از فراخوان تجمع پزشکان در روز چهارشنبه

بیش از هزار پزشک فراخوان تجمع جامعه پزشکان ایران در روز چهارشنبه چهارم آبان را که مصادف با چهلمین روز درگذشت مهسا امینی است، امضا کردند.

این فراخوان ناظر به اعتراضات کنونی در ایران است که با سرکوب شدید مواجه شده است. امضاکنندگان فراخوان نیز در ۹ بند خواسته‌های خود دراین‌باره را اعلام کردند که از جمله آنها «جلوگیری از آسیب بدنی و روانی وارده به جامعه مخصوصا کودکان و نوجوانان» است.

امضاکنندگان فراخوان همچنین «هر گونه تغییر کاربری آمبولانس و نماد های پزشکی را محکوم کرده و جهت ترمیم اعتماد عمومی جامعه، خواستار توقف آن شده‌اند .

گزارش‌های متعددی طی روزهای اخیر مبنی بر استفاده نیروهای امنیتی از آمبولانس‌ها برای ربودن و بازداشت معترضان منتشر شده است.

پزشکان امضاکننده این فراخوان در ادامه خواستار «عدم دخالت نیروهای امنیتی در پروسه درمان»،«حفظ محرمانـه بودن اطلاعـات و اسرار مصدومیـن مراجعـه کننده به مراکـز درمانـی» و «حفظ استقلال سازمان پزشکی قانونی کشور به جهت جلوگیری از تخریب اعتماد عمومی» شده‌اند .

این پزشکان در نهایت تاکید کرده‌اند که به سوگند نامه خود وفادارند و خود را مکلف می‌دانند تا زمان دستیابی به تمامی درخواست ها از پای ننشینند.تجمع این پزشکان قرار است صبح چهارشنبه در ساختمان نظام پزشکی تهران انجام شود.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …