حمایت سعید نعما دبیر کل کنفدراسیون اتحادیه های کارگران عراق از کارزار دفاع ازشریفه محمدی

سعید نعما دبیر کل کنفدراسیون اتحادیه های کارگری عراق در پاسخ به نامه کمپین برای آزادی کارگران زندانی در ایران (free them now) حمایت خود را از کارزاردفاع از زندانیان سیاسی اعلام کرد و بر لغو حکم عدام این فعال کارگری و آزادی او از زندان تاکید نمود. سعید نعما از جمله امضا کنندگان بیانیه اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار است که کمپین برای آژادی کارگران زندانی در ایران آنرا دردستور کار  خود قرار داده است.

همبستگی با کارزار دفاع از شریفه محمدی در ایران و در سطح جهانی با قدرت به جلو میرود.  کمپین برای آزادی کارگران زندانی در ایران (FTN) تلاش میکند صدای شریفه محمدی و خانواده او در سطح جهان باشد. وسیع و گسترده به این کارزار بپیوندید.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی در ایران

21 ژوئیه 2024 –

***

 متن نامه  کمپین برای آزادی کارگران:

اعتراض به حکم اعدام شریفه محمدی، کارگر زندانی

۱۴ تیرماه شعبه اول دادگاه انقلاب رژیم اسلامی ایران، کارگر زندانی شریفه محمدی را به اعدام محکوم کرد.

شریفه محمدی روز  ۱۴ آذر ۱۴۰۲ بازداشت شد و چندین ماه در سلول انفرادی به دلیل اعتراف اجباری تحت شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار داشت. فشارها بر شریفه محمدی به حدی بود که جان او در خطر بود و شنیده ها حاکی از حتی اعتراض برخی از خود مسئولان زندان به شدت شکنجه وی بود. شریفه تا مدت ها از ملاقات با خانواده به خصوص فرزند خردسالش محروم بود و حتی اجازه تماس تلفنی با خانواده اش را نداشت.

شریفه در زمان دستگیری به دلیل فعالیت در یک تشکل کارگری به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» متهم شد. اما پس از مدتی این اتهام به اتهام «بغی» تغییر کرد که در قوانین جمهوری اسلامی ایران اتهام بسیار سنگینی است.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی (free them now) از تمامی اتحادیه های کارگری و سازمان های انسان دوست در سطح بین المللی می خواهد که برای نجات جان شریفه محمدی، این کارگر زندانی تلاش کنند.

از شما می خواهیم با امضای این طومار، نامه ای به مقامات حکومت اسلامی به طور مستقل بنویسید و درخواست لغو حکم اعدام شریفه محمدی و درخواست آزادی فوری او را بنمایید و از کمپین حمایت از وی پشتیبانی کنید. شریفه محمدی به اتهام همکاری با یک تشکل کارگری و دفاع از حقوق کارگران به اعدام محکوم شده است. صدای او باشید و از حق بی قید و شرط تشکل، اعتراض و فعالیت سیاسی دفاع کنید. بیایید با نامه های اعتراضی گسترده به این حکم غیرانسانی اعتراض کنیم.

کمپین آزادی کارگران زندانی در ایران- ۱۵ تیر ۱۴۰۳

شهلا دانشفر سخنگوی کمپین برای آزادی کارگران زندانی

کاظم نیکخواه مسئول روابط بین المللی کمپین برای آزادی کارگران زندانی

https://www.free-them-now.com

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …