حملات هوایی به تروریستهای وابسته به ایران در سوریه

دیدبان حقوق بشر سوریه روز پنجشنبه 24 دسامبر بار دیگر از بمباران شدید شبه‌نظامیان وابسته به سپاه ایران در سوریه خبر داد.

طبق گزارش این نهاد حقوق بشری سوری، پهپادهای ناشناس لشکر «فاطمیون» در اطراف شهر المیادین در دیر الزور را به شدت بمباران کردند.

علاوه بر لشکر فاطمیون این مکان محل استقرار شبه نظامیان وابسته به ایران دیگری است که اغلب آنها دارای تابعیت‌های افغان، عراقی، لبنانی و سوری هستند.دیدبان حقوق بشر سوریه افزود: اطلاعاتی که به دست این نهاد رسیده است حکایت از تحمل تلفات سنگین شبه نظامیان فاطمیون دارد.

لشکر فاطمیون اغلب از پناهجویان افغان ساکن ایران تشکیل شده که توسط ایران جذب شده‌اند تا برای دفاع از رژیم بشار اسد به جنگ سوریه اعزام شوند. سپاه پاسداران با دادن مبالغی به پناهجویان افغان یا وعده اعطای اقامت قانونی یا اخذ کارت شهروندی در ایران، آنها را به جبهه‌های جنگ اعزام می‌کند.

دیدبان حقوق بشر سوریه گفت: حملات پهپادها مواضع فاطمیون را در منطقه «الحاوی الغربی» در حومه شهر المیادین در حومه شرقی استان دیرالزور را هدف قرار دادند.

طبق این گزارش پس از حمله پهپادهای ناشناس تعداد زیادی از آمبولانس‌ها در منطقه مشاهده شد که در حال انتقال کشته شدگان و مجروحان این حملات هوایی است.

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه افزود: این جنگنده‌های ناشناس که به نظر می‌رسد اسرائیلی باشند، مراکز و تجمع‌های این گروه شبه‌‌نظامی را در صحرای الجلاء و الحمدان در غرب شهر بوکمال در مرز با عراق در حومه شرقی دیرالزور هدف قرار دادند که تلفات جانی و مادی زیادی را در پی داشت.العربیه

اینرا هم بخوانید

چهاردهمین روز اعتراض کارگران کاغذسازی پارس به همراه بازنشستگاه هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

اعتراضات و تجمعات کارگران کاغذسازی پارس امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) به چهاردهمین روز رسید. …