بایدن: در مورد نحوه واکنش به حمله پهبادی به سربازان آمریکایی در اردن تصمیم گرفته ایم

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز سه‌شنبه گفت تصمیم خود را در مورد چگونگی واکنش به حمله پهپادی که منجر به کشته‌ و زخمی‌شدن شماری از نیروهای آمریکایی در اردن شد گرفته است.

بایدن در مورد جزییات تصمیم خود که پس از مشورت با مشاوران ارشد کاخ سفید اتخاذ شده توضیح بیشتری نداد.

او گفت ایالات متحده نیازی به یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه ندارد و اظهارات دیگر مقامات رسمی آمریکا را تایید کرد که ایالات متحده خواهان جنگ با ایران نیست.

بایدن گفت: «من فکر نمی کنم که ما به جنگ گسترده تر در خاورمیانه نیاز داشته باشیم. این چیزی نیست که من به دنبال آن هستم.»رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا تصمیم گرفته است چگونه به این حملات پاسخ دهد، پاسخ «بله» داد.جو بایدن همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ایران مسئول این حملات است یا خیر، افزود: «من آنها را مسئول می دانم به این معنا که آنها سلاح ها را برای کسانی که این حملات را انجام داده اند تامین می کنند.»جو بایدن روز یکشنبه هم وعده داد به حمله شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی پاسخ خواهد داد. رادیو آمریکا

********************

*دویچه وله:کشته شدن سه سرباز آمریکایی؛ مقام‌های چین و روسیه خواستار خویشتن‌داری شد

در پی تهدید واشنگتن مبنی بر پاسخ انتقام‌جویانه به حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن، کرملین خواستار کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز سه‌شنبه (۳۰ ژانویه) به خبرنگاران گفت: «از دید ما سطح کلی تنش بسیار نگران‌کننده است در حالی که برعکس، اکنون زمان آن است که اقداماتی جهت کاهش تنش‌ها انجام شود.»

در حمله پهپادی گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران به پایگاه “برج ۲۲” سه سرباز آمریکایی کشته شدند و به گفته پنتاگون شمار زخمیان نیز به بیش از ۴۰ تن رسیده است. در حالی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، تهران را مقصر دانسته، جمهوری اسلامی که یکی از متحدان اصلی روسیه به شمار می‌رود، اتهامات وارده مبنی بر دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

پسکوف اظهار داشت: «این تنها چیزی است که می‌تواند به ما برای جلوگیری از گسترش بیشتر تنش‌ها به‌خصوص بحران خاورمیانه کمک کند و به نحوی موفق به کاهش درگیری و تنش‌ شویم.»

چین نیز روز سه‌شنبه نسبت به شرایط کنونی در خاورمیانه پس از حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی ابراز نگرانی کرده و خواستار “خویشتن‌داری و خونسردی” طرف‌های درگیر شد.

چین و روسیه تا کنون به ندرت نسبت به افزایش سطح تنش در منطقه و حملات گروه‌های نیابتی ایران به مواضع و پایگاه‌های آمریکایی و اسرائیلی و حملات متقابل این کشورها واکنش نشان داده‌اند. هم بحرانی‌تر شدن وضعیت در دریای سرخ که تجارت چین را هم تحت تاثیر قرار داده و هم خطر حمله به ایران که حکومتش متحد مسکو و پکن تلقی می‌شود ظاهرا سبب شده که نگرانی در این دو کشور نیز افزایش یابد.

اینرا هم بخوانید

بعد از «طرح نور» نوبت به «طرح طوبی» رسید! آموزش ۴۰۰ مبلغ حجاب در استان خراسان رضوی!

بعد از «طرح نور» نوبت به «طرح طوبی» رسید!/ جزییاتی از آموزش مبلغان حجاب تسنیم …