حمله حزب‌الله و جنبش امل به تظاهرکنندگان در بیروت

جنبش امل شامگاه یکشنبه 24 نوامبر 2019 به تظاهرکنندگان لبنانی در بیروت پایتخت حمله‌ کرده و آنها را مورد تعرض قرار دادند.

بنا به گزارش خبرنگار العربیه، شامگاه یک‌شنبه شاهد درگیری‌های مستمر میان طرفداران حزب الله، جنبش امل و تظاهرکنندگان لبنانی در وسط بیروت پایتخت این کشور بود که تا سحرگاه امروز دوشنبه ادامه یافت.

بنا به این گزارش، تعدادی از طرفداران حزب‌الله و جنبش امل به تظاهرکنندگان در منطقه «جسر الرینغ» در بیروت حمله کردند. تعدادی از طرفداران حزب‌الله هم با پای پیاده و موتورسیکلت خود را به جسر الرینغ رسانده و اقدام به سنگ‌پراکنی به سوی تظاهرکنندگان کرده و در حالی که شعارهایی در تایید حزب‌الله و دبیرکل این گروه حسن نصرالله، نبیه بری رئیس پارلمان و رئیس جنبش امل سر می‌دادند، به تظاهرکنندگان توهین کردند.

تظاهرکنندگان لبنانی اما در واکنش به تعرض طرفداران حزب‌الله و جنبش امل سرود ملی لبنان را خوانده و شعارهای «ثوره ثوره» (انقلاب انقلاب) سردادند.

در حالی که نیروها ارتش تلاش می‌کردند تا با ایجاد جداری مانع از برخوردهای میان طرفداران حزب‌الله و جنبش امل با تظاهرکنندگان شوند طی این درگیری‌ها و عملیات تعقیب و گریز اما طرفداران حزب‌الله و جنبش امل به سوی نظامیان لبنانی نیز سنگ پرتاب کردند.

گروهی از طرفداران حزب‌الله و جنبش امل نیز به سوی خیمه‌های بر پا شده از سوی معترضان در میدان‌های الشهداء و ریاض الصلح حمله کرده و آنها را تخریب کردند.

صدها تن از معترضان شامگاه یکشنبه خیابان‌های اصلی را در چندین منطقه بیروت پایتخت بستند، این اقدام معترضان در آستانه اعتصاب عمومی است که فراخوان آن را برای روز دوشنبه داده بودند.

Volume 0% 

اینرا هم بخوانید

۲۸ صفحه اینستاگرامی «هنجارشکن» در کیش مسدود شد

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی جزیره کیش گفته است: در راستای اجرای طرح نور …