حمله دوباره اسرائیل به شجاعیه در غزه؛ حدود ۸۰ هزار فلسطینی در روزهای اخیر منطقه را ترک کردند

ارتش اسرائیل از جنگ شدید در محله شجاعیه در غزه خبر داده است. حدود ۸۰ هزار نفر از چهار روز پیش با تشدید جنگ، محله شجاعیه و اطراف آن در شمال باریکه را ترک کرده‌اند و شماری کشته شده‌اند. سازمان ملل متحد هشدار داد که شرایط فلسطینی‌ها در این مناطق «طاقت‌فرسا» است.

در روزهای اخیر در محله شجاعیه در شمال نوار غزه درگیری‌های شدیدی بین ارتش اسرائیل و نیروهای حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی در جریان بوده است.

امروز ارتش اسرائیل از حمله به برخی از مراکز حماس در محله شجاعیه در شمال باریکه غزه خبر داده است. ارتش اسرائیل می‌گوید تله‌های انفجاری در این مراکز و ساختمان‌ها کار گذاشته شده بود.

گزارش‌ها از کشته شدن شماری از فلسطینیان در این مناطق حکایت دارد.امدادگران می‌گویند از روز پنجشنبه که این درگیری‌ها به اوج خود رسیده، ۸۰ هزار نفر مجددا در شمال نوار غزه آواره شده‌اند.

اسرائیل پیش از این گفته بود که این مناطق را از نیروهای حماس «پاکسازی» کرده است اما اکنون می‌گوید که شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد آنها در حال تجدید سازمان هستند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که درگیری در روی زمین و زیر زمین مناطقی از شمال نوار غزه در جریان است.ساکنان فلسطینی این مناطق می‌گویند که هدف حمله هواپیمای جنگی، تانک‌ و پهپاد قرار گرفته‌اند.هفته گذشته منابع محلی در غزه گفتند که بر اثر حملات اسرائیل، دو مدرسه اسکان آوارگان تخریب شده و دست کم ۳۰ نفر کشته شدند.

مقام‌های درمانی در غزه که وابسته به حماس هستند هم درباره کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی هشدار داده‌اند و می‌گویند که نجات جان بیماران و مجروحان ضروری است.

کمبود داروهای پزشکی، اورژانس، بیهوشی و بخش مراقبت‌های ویژه، مراکز درمانی را با مشکلات جدی مواجه کرده است.مقام‌های درمانی حماس همچنین گفتند، بیماران سرطانی که نمی‌توانند از نوار غزه خارج شوند، قادر به تامین داروهایشان نیستند و بیماران دیالیزی نیز نمی‌توانند از خدمات پزشکی استفاده کنند.

آژانس امور آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (اونروا) هفته گذشته اعلام کرد که روزانه دست‌ کم ده کودک، یک یا هر دو پای خود را در غزه از دست می‌دهند.فیلیپ لازارینی، مدیر اونروا گفت حدود دو هزار کودک از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر متحمل چنین جراحاتی شده‌اند.او گفت قطع عضو کودکان در غزه، گاهی بدون بیهوشی و در شرایطی «وحشتناک» انجام می‌شود.سازمان «نجات کودکان» نیز برآورد کرده که ۲۱ هزار کودک در حدود ۸ ماه جنگ در غزه مفقود شده‌اند. بی بی سی

اینرا هم بخوانید

تجمع کارگران اخراجی ملی فولاد اهواز مقابل بانک ملی

جمعی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز، صبح روز، دوشنبه سه شنبه ۱۲ تیر در …