حمله راکتی به نزدیکی پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق

سخنگوی نیروهای ائتلاف ضدداعش در عراق تایید کرده است که درجریان حملات راکتی که “غیرمستقیم” خوانده یک نیروی پیمانکاری ائتلاف کشته و پنج نفر زخمی شده‌اند از جمله یک سرباز آمریکایی. شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گوید چهار زخمی دیگر هم شهروندان آمریکایی بوده‌اند.

همزمان گزارش‌هایی از حملات راکتی به چند منطقه دیپلماتیک از جمله کنسولگری‌های آمریکا و چین در اربیل گزارش شده و مناطقی در اطراف فرودگاه این شهر که مرکز اقلیم کردستان در عراق است هم هدف قرار گرفته است.

سرهنگ وین ماروتو، از سخنگویان ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه در توییتر نوشته در جریان این حمله راکتی ۵ نیروی قراردادی دیگر ائتلاف هم مجروح شده‌اند.ملیت پیمانکار کشته شده هنوز اعلام نشده است اما منابع نظامی به سی‌ان‌ان گفته‌اند او احتمالا آمریکایی نبوده است.

آن طور که برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌اند در پی این حمله راکتی کنسولگری آمریکا آژیرهای خطر را به صدا درآورده و یکی از ۸ راکت گزارش شده هم به دیوار کنسولگری چین برخورد کرده است.

وبسایت انگلیسی الجزیره قطر نوشته دست کم سه راکت به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل اصابت کرده که موجب تعطیلی این فرودگاه و توقف فراز و فرود پروازها شده است.

نیروهای ائتلاف ضدداعش که به سرکردگی آمریکا در عراق و سوریه حضور دارد هم در نزدیکی فرودگاه اربیل پایگاه دارد.

وزیر داخلی اقلیم کردستان به خبرگزاری‌های محلی گفته زمان این حملات حدود ۹ و نیم شب به وقت محلی بوده و نیروهای امنیتی تحقیقات درباره عوامل و نحوه این حملات را آغاز کرده‌اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را رسما بر عهده نگرفته است اما خبرگزاری نیمه رسمی تسنیم در ایران که متعلق به سپاه پاسداران این کشور است مدعی شده که گروهی به نام “سرایا اولیاء الدم” مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است. چنین ادعایی هنوز در دیگر رسانه‌های مستقل منطقه رسما گزارش نشده است.

مسرور بارزانی& نخست‌وزیر کردستان عراق در توییتر ضمن محکوم کردن این حملات و دعوت به آرامش مردم این اقلیم گفته با آنتونی بلیکن، وزیرخارجه آمریکا در این باره گفتگو کرده و همچنین دستور آغاز تحقیقات درباره نحوه این حمله و عوامل آن را صادر کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا هم دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حملات با اعضای خانواده پیمانکار غیرنظامی کشته شده در این محله و چهار شهروند آمریکایی و یک نیروی نظامی مجروح شده در جریان آن ابراز هم‌دردی کرده است.

آقای بلینکن هم با اشاره به گفتگوی تلفنی خود با مسرور بارزانی از حمایت آمریکا برای تحقیقات در این باره و تامین امنیت در اقلیم کردستان گفته است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

پلیس تهران:سه مامور در راستای اجرای طرح “ارتقای امنیت اجتماعی” کشته شدند

به گزارش پلیس تهران، شب گذشته ۳۰ اردیبهشت‌ماه (۱۹ مه) سه پلیس در راستای اجرای …