حمله سنگین اسرائیل به مواضع حزب‌الله در سالگرد هفتم اکتبر

ارتش اسرائیل در سالگرد حمله حماس در۷ اکتبر، به حملات هوایی خود علیه مواضع حزب‌الله در جنوب بیروت ادامه داد. در حمله موشکی حزب‌الله به حیفا ۱۰ نفر زخمی شدند. مراسم بزرگداشت ۷ اکتبر در اسرائیل و آلمان برگزار می‌شود.

ارتش اسرائیل اعلام کرد بار دیگر از هوا به مواضع حزب‌‍الله در جنوب بیروت، حمله کرده است. طبق داده‌های ارتش در این حمله “اهداف تروریستی” شبه‌نظامیان حزب‌الله از جمله تأسیسات ذخیره سلاح این گروه تروریستی هدف قرار گرفته‌اند. 

جنگنده‌های اسرائیلی مقر اطلاعاتی حزب‌الله در جنوب بیروت و انبارهای تسلیحاتی این گروه در حومه پایتخت را بمباران کردند. ارتش اسرائيل می‌گوید انفجارهایی که پس از حملات در حومه بیروت انجام گرفته نشانگر “وجود تسلیحات” بوده است. 

یک سخنگوی ارتش اسرائیل پیش از حملات هوایی به ساکنان محله‌های جنوبی بیروت از جمله برج البراجنه هشدار داده و از آن‌ها خواسته بود که این مناطق را ترک کنند. خبرگزاری رسمی لبنان NNA نیز از ۳۰ حمله اسرائیل به محله‌های جنوبی بیروت گزارش داده است.

حملات گسترده و سنگین هوایی اسرائیل در آستانه سالگرد ۷ اکتبر انجام گرفته است. برخی کارشناسان منطقه خاورمیانه در آستانه سالگرد حمله حماس به اسرائیل از احتمال حمله اسرائیل به ایران سخن گفته بودند. دویچه وله

*وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل: به بازدارندگی در مقابل ایران و گروه‌های مورد حمایتش متعهدیم

لوید آستین و یواوو گالانت در دیداری حضوری در واشنگتن تاکید کرده‌ند که «متعهدند با ایجاد بازدارندگی در مقابل ایران و گروه‌های مورد حمایتش، اجازه ندهند آنان از موقعیت فعلی سوء‌استفاده کنند و یا درگیری‌ها را گسترش دهند.» اسرائیل در اولین سالگرد حملات حماس که بیش از ۱۲۰۰ کشته بر جای گذاشت، در حالت آماده باش کامل قرار دارد. همچنین اسرائیل شب گذشته، حملات هوایی به جنوب بیروت را از سر گرفت. در همین حال محدودیت‌های پروازی اعلام شده در ایران از شب گذشته به حالت عادی بازگشت.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد لوید آستین و یواوو گالانت وزرای دفاع ایالات متحده و اسرائیل در دیداری حضوری در واشنگتن تاکید کرده‌ند که «متعهدند با ایجاد بازدارندگی در مقابل ایران و گروه‌های مورد حمایتش، اجازه ندهند آنان از موقعیت فعلی سوء‌استفاده کنند و یا درگیری‌ها را گسترش دهند.»

بنابر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، آقای آستین درباره آنچه اقدامات «بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه با آقای گالانت به گفتگو پرداخته است.

دو طرف همچنین درباره وضعیت کنونی لبنان و غزه نیز گفتگو کرده‌اند.

در این دیدار لوید آستین کشته شدن دو سرباز اسرائیل در حمله گروه‌های همسو با ایران در سوم اکتبر را به آقای گالانت تسلیت گفته است.

ارتش اسرائیل تایید کرده است که در پی حمله پهپادی از خاک عراق دو سربازش کشته شدند و بسیاری نیز مجروح شدند. گروه مقاومت اسلامی عراق مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته بو.د.

پیشتر ایران سه‌شنبه برای دومین بار در حمله مستقیم اسرائیل را از خاک خودش هدف قرار داد. ایران این حمله را مشروع و در پاسخ به نقض حاکمیتش توصیف کرده است. از آن زمان، اسرائیل گفت که به حمله ایران پاسخ خواهد داد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به صراحت اعلام کرده است که حمله به تاسیسات و سایت‌های هسته‌ای ایران (از نظر آمریکا) غیرقابل طرح و بحث است، اگرچه این کشور از اقدام متقابل اسرائیل علیه ایران حمایت خواهد کرد.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

رسانه‌های اسرائیل: اهداف حمله به ایران تعیین شده است

“کانال ۱۲” اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۴ مهر (۱۵ اکتبر) گزارش داد پاسخ تلافی‌جویانه ارتش اسرائیل …