حمله نظامی جیش‌العدل – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۸۷۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وب‌سایت خبری “حال‌وش” به نقل از منابع خود نوشت “حملهٔ افراد مسلح به دو خودرو نظامی در ورودی شهر گوهرکوه باعث شد همه سرنشینان دو خودرو جان خود را از دست بدهند.”

خبرگزاری فردا اعلام کرد تاکنون هیچ گروهی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است. بااین‌وجود گمان می‌رود که این حمله توسط گروه اسلامی “جیش‌العدل” انجام شده باشد.

مردم در ایران با هر حمله‌ای که نیروهای نظامی و سرکوبگر رژیم اسلامی را از بین ببرد خوشحال می‌شوند. این کاملاً طبیعی و به جاست. این قدرمسلم از فلسفه دشمنِ دشمن من، دوست من است ناشی نمی‌شود بلکه در حالی که نیروهای رژیم چنین آشفته هستند، منطق مبارزاتی سنجیده‌ای است که مردم از ضربه خوردن نیروهای رژیم به هر شکلی توانمند و پرقدرت‌تر می‌شوند.

تحرکات نیروهای ارتجاعی و اسلامی مانند “جیش‌العدل” در منطقه سیستان و بلوچستان قدرمسلم هیچ درجه از آزادیخواهی و مطالبات رفاهی و آزادیخواهانه مردم را دنبال نمی‌کنند و در واقعیت امر هیچ تفاوتی با رژیم اسلامی ایران ندارند. یکی در قدرت است و دیگری خارج از قدرت.

رخدادهای اخیر اعم از حملات رژیم اسلامی به اسرائیل  و متعاقب آن حملات هوایی دولت اسرائیل به رژیم اسلامی و تحرکات جریانات ارتجاعی اسلامی در ایران نشان می‌دهد که تمامی نیروهای ارتجاعی هدف‌هایی غیر از دستیابی مردم ایران به اهداف انسانی و مدرنشان را دارند.

در مقابل و درست در جهت عکس این حرکات نظامی، اعتراضات زنجیره‌ای کارگران، بازنشستگان و  طبقات  تحت ستم جامعه جو همبستگی و قدرت دوگانه را در جامعه به رژیم اسلامی تحمیل می‌کند.

رژیم اسلامی از پایین و توسط مردم فرو خواهد پاشید. این نه یک اصل بلکه واقعیت و دینامیسم روندهای جاری سیاسی در  ایران است. انقلاب زن زندگی آزادی چنان تغییرات سیاسی و روانی در سطوح مختلف سیاسی و فرهنگی جامعه  به جا گذاشته است که تخت پرش بسیار مطمئنی برای بازیگران اصلی عرصه سیاست ایران و جنبش‌های سیاسی مختلف اعم از جنبش کارگری، زنان، محیط‌زیست و غیره به جا گذاشته است.

در مقابل نیروهای فاشیستی، شاه الهی، قوم‌گرا و ارتجاعی بار دیگر دست‌به‌دامن ترامپ و نتانیاهو و غیره هستند تا بلکه برایشان فرش قرمز برای عروج به عرصه قدرت پهن کنند.

اتحاد و حرکات مشترک جنبش‌های اجتماعی مترقی در ایران تاریخ آینده ایران را خواهند نوشت و نه تحرکات نظامی جریانات ارتجاعی.

اینرا هم بخوانید

تورم ۶٠٠ درصدی و دستمزدهای زیر خط فقر – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۸۶۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …